Domácím výrobkům dává přednost skoro polovina Čechů

České výrobky preferuje při nákupu již téměř polovina lidí. Podle průzkumu MML TGI realizovaného společností Median kupuje tuzemské produkty 48,67 procenta Čechů, v roce 2006 preferovalo domácí zboží 43,1 procenta lidí. Výsledky průzkumu zveřejnilo sdružení Spotřebitel.net.

Podle ředitele sdružení Český výrobek Lea Kolečkáře je ale toto číslo nízké. „Souvisí to s tím, že se zákaznické preference vyvíjejí pomalu. Musíme si přiznat, že je tady velká spousta lidí, kteří reagují pouze na letákové akce a nakupují pouze to nejlevnější," upozornil. Podle něj podíl lidí, kteří preferují české zboží, pomalu dál poroste. V zemích západní Evropy ale podle něj dává přednost domácím výrobkům daleko víc lidí.

Podle průzkumu se obliba tuzemských produktů za poslední rok zvýšila o 1,5 procenta, svou pozornost k českým výrobkům tak obrátilo dalších asi 150.000 Čechů.

Autor: ČTK

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info