Čokoládové adventní kalendáře kupuje 65 procent Čechů

Čokoládové adventní kalendáře kupuje 65 procent Čechů, více než třetina tak činí každoročně. Stále větší oblibu mezi českými zákazníky má hořká čokoláda, která již předstihla čokoládu mléčnou. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky zveřejnila společnosti KPMG.

Pro 37 procent obyvatel České republiky je koupě adventního kalendáře každoroční tradicí. V předvánočním období výrazně stoupají i prodeje čokoládových kolekcí a mikulášských figurek. Čokoládové cukrovinky s vánoční tématikou podle průzkumu tvoří až dvě třetiny českého sezónního trhu s čokoládou.

Adventní kalendáře kupují nejčastěji lidé ve věkové kategorii mezi 35 a 44 lety. „Tito lidé mají doma děti v předškolním a mladším školním věku a právě dětský spotřebitel je pro výrobce čokolád klíčový," uvedl Karel Růžička z KPMG.

Více ženy než muži

V porovnání se sousedním Slovenskem jsou obyvatelé České republiky střízlivějšími konzumenty čokolády. Každý den si čokoládu dopřeje osm procent z nich, zatímco na Slovensku 15 procent. Čokoládě více holdují ženy než muži. Každodenní konzumaci čokolády letos přiznala každá desátá Češka. Častějšími než průměrnými konzumenty čokolády jsou lidé nad 55 let. Každý den čokoládu jí 18 procent z nich.

Z výsledků průzkumu je patrná také rostoucí obliba hořké čokolády. Z pomyslné první příčky již vytlačila čokoláda s minimálně 35 procenty obsahu kakaa čokoládu mléčnou, která byla ještě loni první. „V tom se výrazně lišíme od Slováků, mezi nimiž 29 procent nejvíce preferuje čokoládu s přísadami a čtvrtina z nich čokoládu mléčnou," řekl Růžička. Hořké čokoládě tak na Slovensku patří až třetí příčka v oblíbenosti. Čeští zákazníci, zejména ženy, se rovněž zajímají o čokoládu s různými náplněmi a příchutěmi. Naopak málo je oslovuje bílá čokoláda, kterou vyhledává jen devět procent z nich.

Autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info