Hamburgery a křidélka v Česku vynášejí, z obliby KFC profituje i Babi

Restauracím s rychlým občerstvením, takzvaným fast foodům, se v Česku daří. Není to sice byznys s astronomickými maržemi, přesto například McDonald’s jako největší zástupce oboru v Česku nevykázal za poslední roky ani jednou pokles provozního zisku.

U konkurenčního KFC je křivka provozních výsledků divočejší, v případě tržeb ale také v tomto případě platí, že za poslední roky nevykázaly meziroční snížení.

Tržby McDonald’s spolu s KFC se loni vyšplhaly téměř ke čtyřem miliardám korun. Po započtení tržeb franšízových poboček McDonald’s se roční výnosy těchto dvou největších řetězců dostávají až na šest miliard.

McDonald’s má nyní v Česku přes devět desítek provozoven a další připravuje. Chce se nově zaměřit na lokality typu vlakových nebo autobusových nádraží, pro která přišel s konceptem menších provozoven s omezeným sortimentem. Na zvyšování tržního podílu pracuje také KFC, které má na českém trhu více než 60 restaurací.

„Společnost je zaměřena na růst prodeje nejen výstavbou nových restaurací, ale i zvýšením atraktivnosti stávajících. Společnost plánuje rekonstrukce svých nejdříve otevřených a nejvytíženějších restaurací,“ uvedl jednatel provozovatele sítě KFC Libor Hubík.

Není bez zajímavosti, že z obliby kuřecích pokrmů v KFC profituje také Agrofert Andreje Babiše, protože velká část kuřecího putuje do fast foodu z firmy Vodňanská drůbež patřící právě Agrofertu.

Zatímco americký McDonald’s má v Česku přímé zastoupení, konkurenční KFC podniká na tuzemském trhu prostřednictvím polské skupiny AmRest. Ta v České republice ještě mimo jiné provozuje část restaurací Burger King a navíc pod společností AmRest Coffee kavárny Starbucks.

 

Tisk

 

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info