Počasí loni snížilo prodej Prazdroje o dvě procenta

Ani tuzemská pivovarnická jednička, Plzeňský Prazdroj, neodolala vlivu špatného jarního počasí a červnových záplav. Jeho celkové tuzemské prodeje tak loni kvůli prvnímu pololetí klesly o zhruba dvě procenta. Pokles je tak vyšší než za celý tuzemský pivovarský trh, který se loni podle údajů svazu pivovarů snížil o 1,1 procenta.

„Loni byl náročný rok pro pivovary obecně. Počasí nepomohlo. Bylo netypicky krátké léto s extrémně vysokými teplotami, klíčové byly červnové povodně. Ovlivnilo to celý trh. S přihlédnutím k těmto okolnostem by to byl velmi dobrý rok,“ řekl ředitel Plzeňského Prazdroje Paolo Lanzarotti.

Druhá polovina roku byla přitom výrazně lepší. „Poslední čtvrtletí už jsme byli na číslech, která jsme očekávali. A například prosinec byl z hlediska prodaných objemů historicky nejlepším měsícem pro značku Pilsner Urquell,“ dodal.

Celkově tak se započítáním licenční výroby prodal Prazdroj 9,7 milionu hektolitrů piva, tedy zhruba o dvě procenta méně než o rok dříve. Prazdroj má tak stále na tuzemském trhu zhruba poloviční podíl. O procento posílily i prodeje prémiových značek a nealkoholického piva, které se na celkové produkci piva Prazdroje podílí téměř pěti procenty.

Podle dříve zveřejněných informací se také dařilo exportu. Vývoz Prazdroji stoupl o pět procent na 1,114 milionu hektolitrů, což je nejvíce v historii skupiny. Například prodej hlavní značky Pilsner Urquell v cizině loni stoupl o čtyři procenta, Velkopopovického Kozla pak o šest procent. Prazdroj začíná mířit i do jiných kategorií, než je tradiční česká desítka a ležák. Loni tak na trh uvedl například alkoholický nápoj cider, od něhož si podle ředitele hodně slibuje, a letos jej chce dostat do širšího povědomí. i.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info