Gambrinus mění chuť. Část produkce piva se přestane pasterovat

Nejprodávanější české pivo, desítka Gambrinus, prochází po letech velkou proměnou chuti. Jak zjistila MF DNES, Plzeňský Prazdroj se inspiroval úspěchem menších pivovarů s pivy, která nejsou teplotně upravována kvůli delší trvanlivosti. Mají pak přirozenější chuť.

Gambrinus, který má sedminový podíl na trhu, přestane velkou část své produkce také tepelně upravovat (pasterovat) a pivo upraví jen takzvanou filtrací. Pivo tak zůstane "živé". Po zkušebních dodávkách v příštích týdnech rozšíří nepasterované pivo do pěti tisíc hospod po celé zemi.

"Cítíme, že po takovém pivu je poptávka a je to trend posledních let," říká vrchní sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Podle něj jsou reakce pivařů zatím velmi pozitivní.

Nepasterované pivo bude nabízet jen v sudech, chce tak dát restauracím výhodu nabídky něčeho výjimečného. Lahvový gambrinus bude stále tepelně upravovaný.

K podobnému kroku se už dříve odhodlalo například Starobrno. Naopak u menších pivovarů jsou piva bez pasterizace samozřejmostí a právě malí hráči zaznamenávají v posledních letech velký růst prodejů na českém trhu, zatímco největší výrobci spíše ztrácejí a více se orientují na export.

Právě desítka Gambrinus se v posledních letech stala oblíbeným terčem kritiky řady pivařů, kteří o ní začali mluvit jako o europivu. Gambrinus takovou kritiku odmítá jako neopodstatněnou, ale změna chuti jde vstříc právě těmto kritikům.

Autor: Jan Sůra

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info