Majiteli Prazdroje stoupl odbyt. Pomohl africký trh s ležáky

Nadnárodní pivovarnická skupina SABMiller, vlastník Plzeňského Prazdroje, zaznamenala v prvním čtvrtletí finančního roku vyšší příjem i objemy prodeje. Oznámila to dnes firma, která je druhým největším producentem piva na světě. K lepším výsledkům jí pomohl prodej ležáků v Africe, kde zaznamenala návrat k růstu.

Příjem skupiny (NPR), do nějž je započítána spotřební daň a jiné daně, za tři měsíce do konce června stoupl o šest procent. Objem firemních ležáků, které tvoří hlavní činnost skupiny, se zvýšil o procento. V Africe přitom došlo ke zvýšení o tři procenta. Nárůst firma zaznamenala i v Číně.

V Evropě objem ležáků stoupl o tři procenta. V aktivitách, které SABMiller v nedávné době začlenil v České republice a na Slovensku, skupina zaznamenala zvýšení příjmu o šest procent. Odráží to podle ní růst objemu, za kterým stojí mimo jiné lepší výsledek u nápojů, které si lidé odnáší z místa zakoupení.

Objem prodeje nealkoholických nápojů, včetně těch, které prodává pro americkou společnost Coca-Cola, se zvýšil o desetinu.

"Silný růst v Africe, Jihoafrické republice a v Evropě vyvažovalo pomalejší tempo v Severní Americe a snížení NPR v Austrálii," uvedl v dnešním prohlášení šéf skupiny Alan Clark.

Skupina, jejíž akcie se obchodují v Londýně a Johannesburgu, začala z jihoafrických počátků expandovat ke konci 90. let, kdy koupila Prazdroj. Do SABMiller patří vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast také slovenské pivovary Šariš a Topvar. Vyrábí ale i piva značek Miller Lite, Grolsch a Peroni.

Autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info