Coca Cola se spojuje s Monsterem. Ve firmě koupila podíl

Coca-Cola svou divizi energetických nápojů, do níž patří značky NOS, Full Throttle a Burn, nyní převede na Monster, která zase nápojovému gigantovi předá své ostatní značky.

Společnost Coca-Cola začne na poli energetických nápojů úzce spolupracovat s firmou MonsterBeverage, v níž koupila 16,7 procenta akcií za 2,15 miliardy dolarů (44,8 miliardy Kč). Firma to uvedla ve čtvrtečním sdělení.

Největší světový výrobce nealkoholických nápojů tím dál expanduje v silně rostoucím segmentu nápojového trhu.

Coca-Cola svou divizi energetických nápojů, do níž patří značky NOS, Full Throttle a Burn, nyní převede na Monster, která zase nápojovému gigantovi předá své ostatní značky jako Hansen´s Natural Soda a Peace Tea. V rámci dohody získá Coca-Cola dvě místa ve správní radě nového partnera.

Coca-Cola se stane pro Monster přednostním globálním distribučním partnerem a Monster bude exkluzivním partnerem Coca-Coly na poli energetických drinků.

Výkonný šéf Coca-Coly Muhtar Kent uvedl, že jeho firma má opci na zvýšení svého podílu v Monster na 25 procent. "Akciová investice v Monster je kapitálově efektivní cestou k posílení našich aktivit v rychle rostoucí a atraktivní kategorii energetických nápojů," řekl Kent podle agentury Reuters.

Coca-Cola vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky Coca-Cola jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.

autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info