Značka Interspar v Česku končí. Příští rok ji nahradí Albert
04.09.2014 | E15 on line
První prodejna řetězce Interspar v Praze Jahodnici se již proměnila na Albert, během příštího roku značka Interspar zmizí z českého trhu. Ahold letos převzal ztrátové prodejny Interspar za 5,2 miliardy korun. Po dokončení transakce budou mít jeho prodejny Albert víc než pětinový podíl na trhu. Interspar měl v Česku 50 prodejen, z toho 14 supermarketů a 36 hypermarketů.
“Přeměna prodejen na Alberty by měla být dokončena během příštího roku,“ uvedla mluvčí řetězce Judita Urbánková. Albert se díky této transakci se stane jedničkou na českém trhu. „Dle stávající situace na trhu je odhad (podílu na trhu) 21 procent,“ dodala mluvčí.
Ahold musí po převzetí prodejen Interspar prodat pět obchodů v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Firma nyní zahájila jednání s potenciálními zájemci. Antimonopolní úřad transakci schválil za předpokladu, že společný podíl obou řetězců na trhu by neměl přesáhnout určité procento v žádném městě.
Ahold v Česku provozuje 332 prodejen obou značek s více než 17 500 zaměstnanci. Ahold již dříve uvedl, že prvotní investice do získaných prodejen bude 1,35 miliardy korun. Tržby Aholdu v České republice dosáhly předloni téměř 41 miliard korun.
Další články v kategorii
- Svaz včelařů: Výnos medu může být letos oproti loňsku poloviční až třetinový (23.04.2024)
- Agrovoltaika by v Česku mohla vzniknout na více než 70 000 hektarech půdy (23.04.2024)
- Bublinkový čaj udělal miliardáře z půltuctu Číňanů. Trh je však stále těsnější (23.04.2024)
- Chladné počasí zastavilo rojení kůrovce, hrozba kalamity je zatím malá (23.04.2024)
- V Čechách pomrzlo 40 procent vinohradů (23.04.2024)