Trend veganských beauty produktů

Veletrh VIVANESS poprvé přichází s vlastní kategorií trendů „Vegan“.

Stále více lidí se rozhoduje pro veganský způsob života. Především v Evropě je to trend, který již dávno pronikl do potravinářského obchodu. Nyní se v přibývající míře obrací pozornost také na výrobky péče o krásu. V době od 11. do 14. února 2015 se mohou odborní nákupčí z kosmetického sektoru na veletrhu VIVANESS nechat inspirovat veganskými inovacemi přímo na stánku novinek, kde bude poprvé zastoupena odpovídající kategorie trendů. V roce 2015 se na norimberském oborovém setkání VIVANESS opět očekává 200  vystavovatelů z globálního trhu přírodní kosmetiky. Veganská kosmetika není vždy přírodní nebo biokosmetika

Poptávka po kosmetice vyráběné bez pokusů na zvířatech a bez složek živočišného původu prožívá boom. Při nákupním rozhodování hrají velmi často roli etické důvody: Přání pečovat o sebe s použitím výrobků, kvůli nimž nemusela trpět zvířata. Mnoho spotřebitelů se domnívá, že přírodní kosmetika nebo biokosmetika je totožná s veganskou kosmetikou – a naopak. V přírodní kosmetice se používají rostlinné látky, ale také malý počet látek živočišného původu, jako například včelí vosk. Synteticky získávané látky dovoleny nejsou, v některých případech představují živočišné látky rozumnou alternativu. Jinak je tomu u veganské kosmetiky: Ta se vzdává jakýchkoli látek živočišného původu, ale dovoleny jsou syntetické látky, které podle kritérií svazů na ochranu zvířat nebyly testovány na zvířatech. Veganská kosmetika tedy není vždy souznačná s přírodní kosmetikou – ale přírodní kosmetika nebo biokosmetika naopak může být veganská! 

Přírodní kosmetika: Hledání veganských alternativ?

Výrobci přírodní kosmetiky stojí před rozhodnutím přizpůsobit se trendu – a najít alternativy k látkám živočišného původu. To ukazuje mimo jiné příklad Primavera Life. Více než 74 % produktů tohoto výrobce je veganských, u výrobků pro aromaterapii je to téměř 100 %. „Při vyvíjení nových produktů samozřejmě zohledňujeme aktuální přání spotřebitelů, například ve vztahu k veganským surovinám a účinnosti“, vysvětluje Andrea Dahm z produktového managementu firmy Primavera. „Vzhledem ke skutečnosti, že pro mnoho zákazníků jsou veganské kosmetické produkty čím dál důležitější, jsme se samozřejmě zamýšleli nad tím, zda máme odpovídající produkty přizpůsobit. Nahradit neveganské suroviny veganskými alternativami by však bylo nesmírně nákladné a ovlivnilo by to účinek našich výrobků, které jsou již mnoho let na trhu a jsou velmi oblíbené. Abychom v tomto směru nezklamali očekávání zákazníků, neodhodlali jsme se dosud k reformulaci.“

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info