Indie: největší producent biobavlny

Bavlna se musí v posledních letech vypořádávat s velkou konkurencí dalších vláken.   

V loňském roce došlo k poklesu produkce konvenční bavlny o 4,1 procento a biobavlny dokonce o 21 procent.

Hlavními důvody poklesu produkce biobavlny byly především nedostatek bio semen a nesrovnalosti mezi poptávkou a nabídkou na trhu. Z dlouhodobého hlediska je ale výhled pro biobavlnu příznivý, na trhu se zformovala koalice společností, která se snaží i vytvoření rovnováhy. Největšími spotřebiteli biobavlny měřeno dle objemu byly v loňském roce společnosti  H&M, C&A, Puma, Nike, Decathlon, Tchibo, Coop Swiss, Target, Williams-Sonoma, a Inditex (Zara). 

Indie zůstala vloni největší producentskou zemí. Na druhé místo se vloni dostala Čína, díky 27procentnímu růstu produkce a poklesu produkce v Turecku. Turecko se tedy posunulo na třetí příčku, za ním následují Tanzánie, USA, Burkina Faso, Egypt, Mali, Uganda a Peru. Tádžikistán ve Střední Asii je sice zatím malý hráč, nicméně vloni se tam produkce biobavlny zvýšila o 200 procent. Produkce ve východní Africe zůstává stabilní, nicméně narůstá investice do tohoto oboru.

Data jsou součástí ročenky Organic Cotton Report From Farm to Market 2013, která je k dispozici zde.

Zdroj: Textile Exchange

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info