Radlery nefrčí. Pivovary lákají zákazníky na silná a hořká piva

Ještě loni se pivovary pokoušely plnou parou prosadit s pivními limonádami. Naděje, že radlery zachrání klesající pivní spotřebu, se nenaplnila. Výrobci postupně obracejí kormidlo a začali na konzumenty zkoušet silnější či hořká piva. A nový kurz jim zatím vychází.

Posledním počinem je Budějovickým Budvarem právě představené čtyřicetistupňové „přemrazením“ vzniklé pivo B:Cryo s obsahem 21 procent alkoholu.

Rarita, která nemá v Česku obdoby, je určena lidem, kterým není líto 300 korun za speciální čepování z 1,5 litrové plastové lahve.

„Nečekáme žádný masivní prodej, jde spíš o pivo pro znalce nebo lidi, kteří chtějí zkusit něco nového,“ říká mluvčí Budvaru Petr Samec.

Konkurenti už ale prodávají mnohonásobně větší objemy hořkých, tedy více chmelených piv. Příkladem je třeba zastudena chmelený ležák rakovnického Bakaláře či nedávná novinka přerovského Zubra - čtyřikrát chmelená jedenáctka. Rostou i prodeje extra hořké dvanáctky nošovického Radegastu.

Prodej radlerů v tuzemsku rostl sice raketově, ale jen krátce. Ani hořké pivo podle lidí z branže zřejmě příliš nevylepší loňskou průměrnou spotřebu 144 litrů na hlavu.

„Podobné inovace mohou alespoň zpomalit pokles,“ soudí výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach.

 

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info