Kofola začne prodávat nápoje Rauch, zvýší jí to tržby skoro o půl miliardy
24.11.2014 | E15 on line
Skupina Kofola bude od ledna příštího roku v Česku a na Slovensku distribuovat džusy a další nápoje od rakouské firmy Rauch. Roční obrat Kofoly na českém a slovenském trhu se tímto obchodem zvýší o 450 milionů korun, což je zhruba desetina současného obratu. Podle generálního ředitele firmy Jannise Samarase se nabídka značek, které Kofola distribuuje, rozšíří zhruba dvojnásobně o přibližně 100 položek.
Džusy a ovocné nápoje tvoří 14 procent celkové spotřeby nealkoholických nápojů v Česku a na Slovensku. Letos meziročně tato kategorie na českém trhu vzrostla o devět procent, uvedl marketingový ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Jiří Vlasák.
„Rauch je jedna z nejsilnějších značek na evropském trhu s nápoji,“ uvedl generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Jannis Samaras, podle nějž se rakouská firma zasloužila například o rozmach kategorií ledových čajů či ovocných šťáv. Obě firmy mají podle Sammarase společné to, že kladou velký důraz na inovace a lokálnost.
Spotřeba nealkoholických nápojů klesá |
---|
Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku i loni klesala. Podle údajů Svazu výrobců nealkoholických nápojů (SVNN) se proti předchozímu roku snížila o tři procenta na 21,8 milionu hektolitrů. Spotřeba nealkoholických nápojů klesá už několik let. Ve srovnání s rokem 2012 byl ale meziroční pokles poloviční. Zatímco spotřeba nejvýznamnějších kategorií sycených nápojů a balených vod klesla, prodej jiných druhů opětovně rostl. Prognóza pro letošní rok předpokládá další zpomalení poklesu trhu na téměř jedno procento. |
Nabídka Kofoly se od ledna rozroste o džusy, nektary, nesycené ovocné nápoje, ledové čaje, ledové kávy a isotonické nápoje značek Rauch Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic či Yippy. Kofola získá právo distribuovat tyto značky do restaurací i do maloobchodu a takzvaného impulzního prodeje, kam se řadí například benzinové pumpy.
Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na tři miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta na 1,1 miliardy korun. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže.
Další články v kategorii
- MŽP chce do budoucna více podporovat dřevostavby z programu Nová zelená úsporám, řekl ministr Hladík na Festivalu architektury (29.04.2024)
- Jarní výstavu Flora Olomouc navštívilo 50.000 lidí, o něco méně než loni (29.04.2024)
- Vídeňští restauratéři se bouří proti rozvozu jídel, připadají si vykořisťovaní (29.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Rybářství Třeboň stouply tržby meziročně o šest procent, zvýšil se i zisk (29.04.2024)
- Mráz schytaly i lesy. Buky, duby i jedle částečně pomrzly (29.04.2024)
- Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde (29.04.2024)
- Zmírnit dopady mrazů by mohl přesun plodin do vyšších poloh, míní vědci (29.04.2024)
- Čeští zemědělci připravují další protest, bude nejspíš v druhé polovině května (29.04.2024)