Americká firma vyrábí pivo v sáčku s brčkem. V Česku by propadlo

Americká společnost PPi Technologies nabídla svým zákazníkům novinku – pivo v sáčku, které mohou nasávat přibaleným brčkem. Sáčkované pivo s názvem Beer On The Go (pivo na cestu) je určeno těm, kteří si pro něj dojdou přímo do pivovaru a nechají si ho stočit na místě. Na pulty běžných obchodů se tak obal z laminované fólie nedostane.

Ačkoliv je tak trh pro rozšíření nového obalu omezen, své věrné zákazníky si patrně najde. „To se perfektně hodí k vodě. Jedno bych si dala,“ napsala na Facebooku Nancy Reeves-Hainesová. Podobně reagovali na nový obal i další američtí pivaři. Společnosti se tak podařilo oslovit ty, na které cílila. „Náš nový obal je určen pro venkovní aktivity, na které se nehodí nosit s sebou sklo,“ propaguje firma nový obal na svých stránkách s­tím, že vedle piva je do obalu možné načepovat i vodu či další nápoje.

Společnost však upozorňuje, že sáček je vhodný jen pro méně sycené nápoje, takže například sodovku z něj už pít nedoporučuje. „Při pokojové teplotě vyprchá plynný obsah během 24 hodin,“ upozorňuje firma.

V Česku sáčky neprorazí

Lidé si mohou koupit pivo buď v samostatném balení o objemu zhruba 250­ml, nebo šest piv zabalených dohromady, či multibalení o objemu zhruba 1,8 litru.Podle odborníků by čeští pivaři sáčkované pivo ve větší míře nepřijali. „Sáček Single25 je vyroben z fólie PET/AL/PA. Je svařen ze tří stran, ohnutá strana padne příjemně do dlaně,“ hodnotí nový obal po technické stránce Václav Doležal z České obalové asociace Syba. „Ale pro českého pivaře je to nepředstavitelná degradace, takže tento způsob balení piva v našich zemích příliš šancí nemá,“ dodává.

Češi jsou podle něj v oblasti pivní kultury fajnšmekři a na pivo chodí nejraději do hospody. Pít ho na ulici v sáčku by je podle něj ani nenapadlo. Doma upřednostňují skleněné lahve a na cestách pivo v plechovkách. To má proti sáčku ty výhody, že se dá lépe chladit, lépe se drží v ruce a díky pevnosti jde dobře sytit kysličníkem uhličitým, takže po otevření zasyčí, což mají Češi rádi. „Sáček žádnou z těchto výhod nemá, k tomu je mnohem hůře skladovatelný, výhodou může být snad jen to, že jeho výroba bude lacinější,“ přemýšlí o výhodách sáčkovaného piva Doležal.

Frťany v sáčku na trh nedorazily

Podle Doležala už se v Česku pokusy vyrábět alkohol v sáčku objevily, ale žádný se neujal. „V první polovině devadesátých let se dvě firmy snažily dostat na trh dokonce frťany v sáčku. Jedna výroba skončila, protože výrobce zvolil špatnou technologii a barva z potisku pronikla do alkoholu. Druhý výrobce skončil na tom, že nenašel distributora, který by jeho výrobky prodával,“ vzpomíná Doležal. Toto obalové fiasko je podle něj dalším důkazem, že pivo v sáčcích v Česku šance na zářivou budoucnost nemá.

Rozšíření sáčkovaného piva nevěří ani plzeňský pivovar. „Nepředpokládáme, že by to českého konzumenta oslovilo. Pivo má pro Čechy velký význam a vzhledem k tomu, že je tento nápoj po dlouhé roky spojen se skleněnou lahví, sáčkové pivo by sklidilo úspěch jen u velmi malého procenta lidí. A to pravděpodobně u těch, kteří už dnes preferují obal z plastu,“ říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová.

Nejrozšířenějším „obalem na cesty“ jsou podle ní plechovky, která však v celkovém rozložení obalů zaujímají jen jednotky procent. 

Autor:Iva Špačková

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info