Na rybaření jako národní koníček sázejí obchody i televize
06.03.2015 | lidovky.cz
„Fenomén rybaření existuje v Česku již mnoho let a postupem času se stále více profesionalizuje. Je to patrné například i na specializovaném televizním kanálu Fishing and Hunting, jehož divácká základna je rok od roku náročnější. Diváci tohoto kanálu si potrpí na nejnovější novinky a nejaktuálnější dění, jako například vysílání z rybářských závodů,“ sdělila Erika Luzsicza, šéfka společnosti Axocom, která televizní kanál v Česku a na Slovensku zastupuje.
Rybaření patří mezi nejrozšířenější národní hobby. Rostoucí tržby v této oblasti eviduje největší veletrh o rybaření For Fishing. Podle ředitele akce Michala Sedláčka se tržby veletrhu za poslední léta pohybují kolem 80 milionů korun. Například uplynulý ročník dle statistik navštívilo přes 25.000 lidí.
Boom potvrzují i rostoucí počty obchodníků a specialistů. Zatímco v devadesátých letech se výrobou návnad zabývalo jen několik málo českých firem, dnes je podobných výrobců několik desítek.
„Podle údajů z trhu je jen v ČR přibližně 1000 firem aktivních v tomto segmentu. Celkově pak trh generuje tržby dosahující 1,3 miliardy korun, na Slovensku je to pak polovina,“ upozornil Ákos Szekély z centrály Fishing and Hunting, která mapuje situaci na trhu několik let.
Rybářské žně z pohledu obchodníků přicházejí v březnu a pokračují do října. Naopak přes zimu se zvyšuje sledovanost zájmových televizních programů. „Největší sledovanost má specializovaný kanál Fishing and Hunting právě v zimních měsících, kdy diváci vyhledávají nejčastěji novinky a inspiraci pro nadcházející sezonu,“ poznamenala Luzsicza.
Sportovní rybařeníPodle statistik Českého a Moravského rybářského svazu je v tuzemsku 320.000 registrovaných rybářů. Na Slovensku je jich zhruba 200.000. Jejich počet se sice v posledních letech mírně snížil, díky silným populačním ročníkům se ale v dalších letech očekává jejich opětovný růst.
O atraktivitě trhu svědčí i nejnovějšího plány známého rybáře Jakuba Vágnera, který se chystá společně s investorem vybudovat společnost pro sportovní rybaření a zábavu pro celou rodinu, včetně tradičního chovu a prodeje ryb.
ČTK
Další články v kategorii
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Důslednější ochranu zvířat před týráním mají zajistit přísnější pravidla (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Důvody k optimismu pro sedláky z rodinných farem existují i v nepříznivých časech (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



