Každý Čech ročně sní přes tři litry zmrzliny, vede Míša

Čeští zákazníci preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné, jako je jahodová, a čokoládová.

Každý Čech ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny, tedy přibližně 20 kusů. Z příchutí vede vanilková. Trh s balenou zmrzlinou loni klesl v ČR o jedno procento na téměř tři miliardy korun.

Celkem si lidé koupí ročně zhruba 34 milionů litrů zmrzliny, z čehož je 13 milionů litrů jednotlivých porcí a 21 milionů litrů rodinných balení zmrzliny.

Vyplývá to z údajů agentury AC Nielsen, které zveřejnila potravinářská firma Bidvest (dříve Nowaco).

Češi si loni koupili balené zmrzliny v hodnotě 2,98 miliardy korun, meziročně o jedno procento méně. Prodaný objem zmrzliny klesl o sedm procent. Hlavním důvodem poklesu trhu byl špatný start letní sezony."Není to tak, že by lidé přestali jíst zmrzlinu, ale minulý rok nebylo tak krásné počasí celé léto. Byly povodně v květnu, v dubnu byl ještě sníh," uvedl manažer Bidvestu pro značku Prima Lukáš Dědek.

Evropský průměr

Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok. Spotřeba zmrzliny roste v ČR jen pomalu a mění se hlavně v kvalitativních ukazatelích. Zájem zákazníků se přesouvá od levných polárkových dortů ke kvalitnějším výrobkům, uvedla firma Bidvest.

Nejprodávanějším druhem zmrzliny je v ČR podle údajů AC Nielsen tvarohový Míša s obratem 141 milionů korun, na druhém místě je jahodový Mrož s tvarohem a třetí je Twister green od Algidy. Bez ohledu na příchutě je nejprodávanější zmrzlinou Mrož s podílem na trhu 16 procent.

"Trh se zmrzlinou je dnes v ČR rozdělený mezi dva hlavní hráče, naši značku Prima a značky Algida a Míša od Unileveru. Prima a Algida se neustále přetahují o pozici číslo jedna v prodejnosti na českém trhu," dodal Lukáš Dědek.

Vede vanilková

Podle něj čeští zákazníci dlouhodobě preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné, jako je jahodová, a čokoládová. Na čtvrtém místě jsou pak zmrzliny tvarohové.

Potravinářská firma Bidvest v těchto dnech končí s rekonstrukcí největší tuzemské továrny na zmrzlinu v Opavě, kde se díky zavedení nových technologií zvýšila kapacita výroby o čtvrtinu. Výše investice přesáhla 90 milionů korun. Investice má posílit pozici značky na trhu.

autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info