Coca-cola sází na čerstvé bionápoje

Americký trh s přírodními potravinami a biopotravinami by měl růst v letech 2014 až 2019 průměrně o 10,1 procent ročně.   

Američané by tedy za přírodní potraviny a biopotraviny měli v roce 2019 utratit téměř 87 miliard dolarů. 

S cílem ukousnout si z tohoto narůstajícího koláče se společnost Coca-Cola rozhodla investovat 90 milionů dolarů za 30procentní podíl na společnosti Suja Juice LLC. Coca-Cola má opci na koupi celé společnost po třech letech. Suja Juice je nejrychleji rostoucí výrobce čerstvých bionápojů v USA. Dalším investorem je banka Goldman Sachs, která za 20procentní podíl zaplatila 60 milionů dolarů.

Rozhodnutí společnosti Coca-Cola vstoupit do poměrně malého ale rychle rostoucího trhu s čerstvými bionápoji je ovlivněno rostoucím zájmem spotřebitelů o zdravější alternativy nápojů. Další výrobci nápojů se také snaží své nápoje ozdravit. Například společnost Pepsi se rozhodla přestat ve své Diet Pepsi používat sladidlo aspartame.

Podobným směrem se nedávno vydala také česká firma Kofola, když uvedla na trh čerstvé šťávy pod značkou Ugo

Zdroj a foto: Coca-Cola, Suja Juice

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info