Burger King otevřel první restauraci v Mongolsku
28.10.2015 | Denik.cz
Americký hamburgerový řetězec Burger King otevřel svou první restauraci v Mongolsku. Připojil se tím k dalším fastfoodovým sítím KFC a Pizza Hut nebo automobilkám BMW či Porsche, které ve vyhlídce na rozvoj těžby surovin očekávají v zemi hospodářský boom, napsala agentura AP.
V Mongolsku stále není jinak všudypřítomný McDonald's ani řetězec kaváren Starbucks. V minulých letech ale země zaznamenala příliv zahraničních řetězců a dalších západních značek. KFC na mongolský trh vstoupila v roce 2013, loni ji následoval řetězec Pizza Hut.
Na Čingischánově náměstí v Ulánbátaru již mají prodejny také luxusní značky Louis Vuitton a Ermenegildo Zegna. V únoru otevřela v mongolské metropoli prodejnu automobilka Porsche a v zemi jsou už i další německé automobilky BMW a Volkswagen.
Mongolská vláda uzavřela letos v květnu po letech složitých vyjednávání dohodu s globálním těžařským gigantem Rio Tinto. Skupina tím získala obří měděný a zlatý důl Oju Tolgoj, jehož produkce by měla výrazně posílit ekonomický růst země.
Burger King se spojil s místní skupinou Max Group, která je jedním z největších konglomerátů v zemi. Ceny jídel se v ulánbátarské restauraci řetězce pohybují od 2,5 po 5,5 dolaru (po 135 Kč), což v Mongolsku představuje kolem půl procenta průměrného měsíčního platu 734 dolarů.
Autor: ČTK
Další články v kategorii
- Studené počasí těchto dnů by mělo ovoce poškodit jen lokálně, míní odbornice (19.04.2024)
- Přednáška o precizním zemědělství v rámci Dětské zemědělské akademie (19.04.2024)
- Izrael před svátky zmařil pokus o propašování 130.000 vajec ze Západního břehu (19.04.2024)
- Výhodnějšími podmínkami v programu LIFE motivujeme zájemce. Nově jde na přípravu a spolufinancování projektů rekordních 100 milionů (19.04.2024)
- PGRLF otevře 18. kolo programu Investiční úvěry Zemědělec (19.04.2024)
- Zachování starých hospodářských lesů podporuje biodiverzitu lesních organismů ve střední Evropě (19.04.2024)