Přípravy na prodej akcií Kofoly vrcholí, říká finanční ředitel skupiny Buryš

* Kofole vzrostl za devět měsíců roku zisk o téměř 70 procent. Prodeje rostly o 16 procent.

* Růstu výdělku podle finančního ředitele Daniela Buryše pomohly změny v distribuci, spolupráce s Rauch či úspěšné začlenění slovinské divize.

* Buryš v rozhovoru pro HN řekl, že by plánovaný úpis akcií firmy mohl proběhnout ještě letos.

Středoevropská nápojářská skupina Kofola dosáhla nejlepšího devítiměsíčního zisku ve své historii. K růstu přispěl nákup výrobce minerálek ve Slovinsku a také změny v distribuci. Spotřebu nápojů podpořilo i relativně teplé počasí a hospodářský růst v regionu.

Za první tři čtvrtletí zvýšila Kofola čistý zisk o 67 procent na 69,1 milionů zlotých (438 milionů korun). Výsledek je očištěný o jednorázové vlivy. Tržby skupiny stouply o 16,3 procenta, také historicky nejlepší výsledek.

Firma minulý měsíc přestěhovala své ústředí zpátky do České republiky z Polska a zaregistrovala svoje akcie k obchodování na pražské burze. Součástí změn je také nová struktura. V říjnu se stala divize Kofola ČeskoSlovensko a.s. mateřskou společností celé skupiny.

Firma v současnosti připravuje úpis akcií na pražské burze. Finanční ředitel firmy Daniel Buryš řekl HN, že přípravy na úpis akcií vrcholí a transakce by mohla proběhnout ještě letos, nebo v prvním čtvrtletí příštího roku.

Hospodaření skupiny Kofola se za prvních devět měsíců, po úpravě o jednorázové vlivy, zlepšilo na všech úrovních - na úrovni čistého zisku, tržeb, i zisku EBITDA. Co jsou stručně hlavní důvody pro zlepšení?

Nejvýznamnější bylo posílení tržní pozice - díky exkluzivní distribuci výrobků Rauch a spuštěním přímé distribuce v České republice. Vliv mělo také úspěšné začlenění akvizice Radenska. A v neposlední řadě za zlepšením stála zvýšená poptávka tažená zejména slunečným počasím, ale také rostoucí ekonomikou.

Jako jeden z důvodů pro zlepšení hospodaření v Česku a na Slovensku zmiňujete přínos distribuce Rauch. Budete usilovat o podobné distribuční kontrakty s Rauch na ostatních trzích, případně o spolupráci v distribuci s jinými mezinárodními hráči?

Základem portfolia Kofoly jsou a zůstanou vlastní značky. Jejich rozvoj je dlouhodobou investicí. Vždy nám šlo lépe kreativní prošlapávání nových cestiček než realizace vizí někoho jiného. Spolupráce s nadnárodními giganty není naším oblíbeným sportem, ale vhodně doplňuje nabízené portfolio. Rauch je trošku jiný příklad. Podobně jako my je rodinnou firmou, dlouhodobá užší spolupráce bude prospěšná pro obě strany.

Spouštíte projekt restaurace rychlého občerstvení NaGrilu - jak to zapadá do celkové strategie Kofoly? Co si od toho slibujete? Není to odbočení od hlavního byznysu - výroby a distribuce nápojů?

Snažíme se dělat věci jinak. A tak jsme vymysleli nový koncept rychlého stravování. Zatím se jedná o pilotní provozovnu v Praze na Jindřišské. Dostanete čerstvé zlaté kuře - a ne zmražené, pečené hranolky - a ne smažené, a k tomu jednu čepovanou. Ale úplně luxusní jsou játýrka s brusinkami. Pokud u nás bude lidem chutnat, budeme pokračovat.

Firma v současnosti připravuje prodej stávajících a úpis nových akcií na burze. Předpokládáte, že k úpisu dojde ještě letos? Stále platí, že zvažujete úpis přes tři burzy - Praha, Varšava, Bratislava?

Přípravy na uvedení Skupiny Kofola na pražskou burzu vrcholí, a pokud situace na kapitálových trzích dovolí, mělo by IPO proběhnout ještě letos nebo v prvním kvartálu roku 2016. Ale více informací nyní poskytovat nebudeme.

Marek Miler - redaktor

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info