Vodní cesta z Č. Budějovic na Orlík bude volná za sedm měsíců

Za sedm měsíců se lodě po Vltavě dostanou bez zábran z Českých Budějovic až na vodní nádrž Orlík. V tu dobu má být dokončena plavební komora v Hněvkovicích na Českobudějovicku, která umožní splavnění dalšího úseku řeky. Právě stavbu komory v Hněvkovicích si mohli dnes prohlédnout lidé při dni otevřených dveří. Splavnění Vltavy umožní velkým lodím využít až 100 kilometrů řeky.

Podle řady odborníků na cestovní ruch může po dokončení stavby plavební komory v Hněvkovicích přilákat k Vltavě množství turistů. "Už teď je nově splavněný úsek pro provozovatele lodí hodně atraktivní a spojení s Orlíkem to ještě posílí. Při srovnání s například Baťovým kanálem, který ročně navštíví kolem 80.000 lidí, má Vltava ještě výrazně větší potenciál," řekla novinářům Markéta Kubešová z Infopointu Vltava. Dodala, že řeku a její okolí by v úseku od Českých Budějovic na orlickou nádrž mohlo za rok navštívit až 100.000 turistů.

Obnova vodní cesty po Vltavě začala v roce 2006. Jen stavba plavební komory v Hněvkovicích, která začala loni na jaře, vyjde zhruba na 200 milionů korun. Splavnění řeky má podle některých názorů ještě zvýšit zájem o Jihočeský kraj. V loňské sezoně přepravily výletní lodě mezi Českými Budějovicemi a Purkarcem přibližně 11.000 turistů.

Vltava byla už v dávné historii hojně využívanou vodní spojnicí měst zakládaných při jejím toku. Postupně sloužila pro nákladní přepravu soli, dřeva a dalších materiálů z jihu Čech až do Prahy. Novodobá výstavba některých vodních děl s absencí plavebních komor přerušila skutečnou splavnost Vltavy. V budoucnu by však měly lodě opět plout z Českých Budějovic až do Prahy.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info