Export vytáhl českou výrobu piva na nový rekord, za plzeň si lidé od října připlatí

Další velké pivovarnické skupiny v Česku zatím nebudou zvyšovat ceny jako Plzeňský Prazdroj, který zdraží od října všechny své nápoje o víc než tři procenta. Loni se v Česku vyrobilo historicky nejvíc piva - přes 20 milionů hektolitrů. Posílil hlavně vývoz.

Od příštího měsíce by například desetistupňové pivo mohlo vyjít restaurace o 60 haléřů dráž, dvanáctistupňové pak o korunu. „Změna se týká jak baleného, tak i sudového a tankového piva a ostatních nápojů z naší produkce,“ konstatovala mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková. 

Podle majitele Dejvické sokolovny, kde se čepuje plzeňské pivo, vyšší cena zákazníky nejspíš neodežene. „Je to minimální zdražení, dva roky se nezdražovalo, takže si nemyslím, že to bude mít nějaký vliv,“ říká Michal Zvěřina.

Velké pivovary se zatím ke zdražování nepřidaly. Některé už letos s cenami nahoru mírně šly, jiné zatím změnu neplánují. „Naposledy jsme zdražovali na jaře tohoto roku, a to pouze vybraná balení piv,“ sdělil mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Výroba piva v loňském roce poprvé překročila hranici 20 milionů hektolitrů, výstav piva tak vzrostl o 2,2 procenta. Významně k tomu dopomohl rekordní prodej piva na export. Meziročně vzrostl o 13,3 procenta. Na druhou stranu spotřeba piva v tuzemsku dál stagnuje.

Celkový výstav piva v ČR
  • 2015 - 20,076 mil. hl

  • 2014 - 19,648 mil. hl

  • 2013 - 19,205 mil. hl

  • 2012 - 19,216 mil. hl

  • 2011 - 18,624 mil. hl

  • 2010 - 18,098 mil. hl

  • 2009 - 19,877 mil. hl

Vyvážené pivo nejčastěji končí na Slovensku a v Německu. Mezi další země pak patří Polsko, Švédsko, Velká Británie, Maďarsko, Rusko, Rakousko, USA nebo Jižní Korea.

Podíl na spotřebě piva v ČR podle obalů
  • Lahvové pivo - 41 %

  • Sudové pivo - 37 %

  • PET lahve - 12 %

  • Plechovky - 7 %

  • Pivo v cisternách - 3 %

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info