Brambůrky Bohemia Chips dobře křupou i ekonomicky

Přední výrobce brambůrek v Česku, společnost Intersnack, se v loňském roce dostal do zisku nad 50 milionů korun. Loňské tržby dosáhly 1,3 miliardy korun. Předloni se společnost, která vyrábí například bramborové lupínky Bohemia nebo Chio, propadla do ztráty téměř 59 milionů oproti zisku 21,6 milionu korun v roce 2014.

Loni se společnost dostala z problémů, které způsobil hlavně tlak konkurence, zejména společnosti PepsiCo, která vyrábí brambůrky pod značkou Lays.

Kotlíkové brambůrky

Letos chce společnost Intersnack zabodovat s novou recepturou takzvaných kotlíkových brambůrek. Vyrábějí se z tlustších plátků brambor, které mají šířku až dva milimetry, oproti běžným 1,1 až 1,4 milimetru. Smaží se i se slupkou při nižších teplotách delší dobu.

"Začali jsme je prodávat v půlce února, nyní se již několik měsíců buduje distribuce a od dubna by to mělo být na všech významných hráčích," řekl šéf marketingu firmy Ondřej Široký.

Firma používá z čtyř pětin české brambory, hlavně z Vysočiny, dále pak například z jižních a středních Čech. Používá také český slunečnicový olej, přešla na něj z palmového, který byl o 15 až 20 procent levnější.

Největší zájem je o solené produkty

Trh celého odvětví v ČR dosahuje 4,2 miliardy korun. Nejvíc se podle Intersnacku prodávají solené brambory, společnost plánuje i další inovace v sortimentu pálivých brambůrků. Například pod značkou Chio vyrábí chipsy s příchutí chilli a limetka.

Společnost Intersnack zaměstnává v ČR 350 lidí, má továrnu v Choustníku a v Hradci Králové, vedení sídlí v Praze. Mateřská firma sídlí v Düsseldorfu.

Intersnack v ČR začal působit v roce 1993, výroba brambůrek začala na českém území už v roce 1982 pod zemědělským družstvem. Prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canot, Pom-Bär a Chio.

Autor: Redakce / ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info