Plzeňský Prazdroj zdraží pivo v lahvích a plechovkách. Cenu čepovaného ale nemění
05.09.2017 | ČT 24
Prazdroj zvýšil ceny naposledy loni v říjnu o 3,2 procenta. Letošní zdražení zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. Z poslední doby je to například zdražení hliníku, které se dotýká stále populárnějšího balení do plechovek.
Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, letos Prazdroj nechává beze změn. „Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací, kteří se v posledních měsících museli vyrovnat s významnými změnami kvůli řadě nových regulatorních opatření,“ uvedla Němečková. Prazdroj podle ní silně vnímá, nakolik letos na restaurace a hospody dopadají opatření typu EET a zákaz kouření.
Jiné pivovary by o změnách cen nejprve informovaly své obchodní partnery
Jak to vypadá u dalších českých pivovarů? Podle mluvčího Budějovického Budvaru Petra Samce má pivovar v majetku státu nezávislou cenovou politiku. „O případných změnách cen vždy nejprve informujeme naše obchodní partnery,“ dodal Samec.
Obdobně reagovaly i Pivovary Staropramen, které u případné změny cen svých produktů chtějí nejdřív informovat obchodní partnery přímou cestou, a nikoli přes média. „Společnost Pivovary Staropramen k případné úpravě cen svých výrobků přistupuje vždy na základě vlastní analýzy nákladů a dalších vstupů, ne na základě cenové politiky konkurence,“ sdělila mluvčí Denisa Mylbachrová.
Marketingový ředitel Heineken ČR sdělil, že jako trojka na trhu Heineken pozorně sleduje cenovou strategii klíčových hráčů na trhu. „Jakým způsobem zareagujeme na ohlášené zvyšování cen ze strany Asahi, bude předmětem jednání našeho managementu. Jeho rozhodnutí nebudeme v této chvíli předjímat,“ uvedl. Podle něj zvýšení ceníkových cen ještě nevypovídá o reálném zvýšení cen za produkty v obchodech. „Důležitou součástí cenové strategie je i četnost promočních akcí a hloubka slev,“ dodal.
„Vždy přemýšlíme, co uděláme s cenami. Ale pokud je mi známo, teď zdražení oznamovat nebudeme. Nevylučuji, že se to v následujících týdnech nebo měsících nestane, k úpravám dochází průběžně,“ řekl ČTK ředitel marketingu skupiny Pivovary Lobkowicz Group Jan Novák.
Autor: afi
Zdroj: ČTK
Další články v kategorii
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Španělské úřady prověřují, zda africký mor prasat neunikl z tamní laboratoře (19.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Dohoda EU s Mercosurem o obchodu se odkládá na leden, uvedla von der Leyenová (19.12.2025)
- Park České Švýcarsko plánuje nové projekty, chce nové návštěvnické centrum (19.12.2025)
- Německo a Španělsko vyzvaly lídry EU k podpoře dohody s Mercosurem (19.12.2025)
- Opakované demonstrace zemědělcům dobré jméno neudělají (19.12.2025)
- ČSÚ: Produkce odpadů v ČR vloni vzrostla o šest pct na 3697 kg na obyvatele (19.12.2025)
- V Bruselu protestují tisíce zemědělců proti zemědělské politice EU (19.12.2025)

Tweet



