Vína v bedýnkách oslovila Prahu i Hodonínsko. Jsou kvalitní, míní odběratelé

Každý měsíc nová sada, navíc poznávání moravských vín v pohodlí svého bytu či domku, případně při zahradním grilování. Netradiční bedýnkový marketing za pět let zapustil pevné kořeny také u milovníků jihomoravského vína.

Jedním z těch, kdo novinku vyzkoušeli, je osmašedesátiletý Zdeněk Horák z Kyjova. Vína v bedýnkách odebírá už pět let. „Tento typ marketingu se mi líbí hlavně proto, že vína jsou už předhodnocená zkušenými sommeliéry. Jsou vždy kvalitní, od různých dodavatelů, takže můžu poznávat i porovnávat. Často se v bedýnkách vyskytují má oblíbená suchá vína, což mi vyhovuje,“ řekl pravidelný odběratel boxů z města na Hodonínsku.

S myšlenkou přišla moravská společnost Vinarte před pěti lety. Netradiční marketing zabodoval nejvíc v Praze a ve velkých městech po celé České republice. „Překvapivě druhou největší skupinu členů Klubu Vinarte, kteří na tento typ marketingu slyší a tvoří pravidelné odběratele bedýnek s víny zajímavých rodinných vinařství, jsou zákazníci z jižní Moravy, respektive Hodonínska. A to i přesto, že si tady mohou dobrá vína koupit přímo od vinařů téměř na každém rohu,“ upozornila mediální zástupkyně společnosti Hana Raiskubová.

Jak dodal jednatel Vinarte Jan Winkler, vína v degustačních bedýnkách i s klubovým magazínem odebírají pravidelně téměř dva tisíce zákazníků. „Z jižní Moravy je z nich pětina,“ podotkl Winkler.

Firmě se daří rozšiřovat klientelu, i když odborníci na vinařský marketing úspěchu této strategie moc nevěřili. „Český a moravský konzument vína nerad experimentuje, podle marketingových průzkumů je spíše konzervativní. Nebude si tudíž objednávat produkt od vinaře, kterého nezná,“ myslel si před startem bedýnkového obchodu odborník na vinařský marketing Miloš Černohorský.

Jenže nová prodejní filozofie nakonec prorazila. „Jedinečný výběr vín od špičkových vinařů za degustační ceny, klubový magazín zdarma, pravidelné zásilky domů, bonusové lahve, speciální klubové nabídky a slevy, úspora času a domácí degustace. Na to zákazník rád slyší,“ uvedla sommeliérka Lenka Kovářová.

Do projektu se zapojila řada jihomoravských vinařství, mezi nimi i Skoupil z Velkých Bílovic na Břeclavsku. „Nám se tento typ marketingu velmi líbí. Vše je založené na momentu překvapení, do poslední chvíle totiž nevíte, co vám jako zákazníkovi přistane u dveří. Do rizika jde v tomto případě hlavně firma, aby neztratila klubové členy. Musí se hodně snažit, aby každá bedýnka byla pokaždé zajímavá,“ řekl Petr Skoupil.

Podobně tuto možnost prodeje vidí i v Rajhradském klášterním vinařství. „Zpočátku jsem tomu vůbec nevěřil. Jenže podařilo se jim mě přesvědčit, že i taková forma může mít úspěch a lidi bavit,“ řekl jednatel Rajhradského klášterního Jiří Ruibar.

Autor: Petr Turek

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info