Vinařská skupina VINIFERA je opět největším dodavatelem Svatomartinského vína na českém trhu

Prakticky do všech obchodních řetězců i letos dodá oblíbené Svatomartinské víno Vinařská skupina VINIFERA. Půjde o bezmála 450 000 lahví, které příznivci mladého vína najdou v obchodech s etiketami oblíbených vinařství Sovín, Augustiniánský sklep, Tereziánské sklepy nebo Vinařství Mutěnice. Vinařská skupina VINIFERA je tak již druhým rokem největším dodavatelem Svatomartinského vína a dodá na tuzemský trh téměř čtvrtinu celkové produkce těchto vín.

Letošní produkce Svatomartinského bude na stejné úrovni jako v loňském roce. Podobně vysoká bude i kvalita, které letos navíc nahrává vyšší cukernatost a celková vyzrálost hroznů. Pod značkou Svatomartinských vín jsou ve Vinařství Neoklas Šardice a Vinařství Mutěnice stáčeny odrůdy, které byly ve vinicích sklizeny v průběhu září. Jde především o odrůdy bílých vín Veltlínské červené rané, Müller Thurgau, Muškát moravský. Z růžových a červených odrůd jsou to Svatovavřinecké rosé a Zweigeltrebe rosé, Svatovavřinecké a Modrý Portugal.

"Vyrobit takové množství vína i přes letošní mráz a sucho, které snížily objem produkce,  si můžeme dovolit jenom díky neustálému rozvoji a výkupu vinic, abychom byli schopni zabezpečit dostatek kvalitní vstupní suroviny, tedy moravských hroznů," říká Tomáš Šupa, předseda představenstva Vinařství NEOKLAS Šardice. Vinařská skupina VINIFERA v posledních týdnech do svého portfolia získala například 43 hektarů vinic pod hlavičkou společnosti Kyjovské vinohrady.

V letošním ročníku budou mít mladá vína díky slunečnému počasí nižší obsah kyselin. Vyzdvihnout lze především vyšší primární aromatiku a  plnost vína. „První senzorické a laboratorní hodnocení vín ukazují na vysokou kvalitu letošní úrody. Bez nadsázky lze v některých případech hovořit o kvalitě, která dosahuje parametrů přívlastkových vín," hodnotí letošní Svatomartinská vína Jindřich Robek, jednatel Vinařství Mutěnice.

V případě mladého Muškátu moravského se zákazníci mohou těšit na intenzivní, odrůdově typickou muškátovou vůni. V chuti jde o lehčí, svěží ovocité víno. Ovoce s příjemnou kyselinkou nabízí chuťově také Svatovavřinecké Rosé, v jehož vůni lze rozpoznat například jahody. Klasické Svatovavřinecké chutí i vůní naopak tíhne ke švestkám a višním.

Stejně jako v loňském roce vyhověla vinařství ze skupiny VINIFERA stoupající poptávce po doporučeních, které se týkají vhodné kombinace mladého vína a vhodného pokrmu. Ne všechna.

Svatomartinská vína se vypijí v průběhu listopadu ke Svatomartinské huse.  Zákazníkům je možné doporučit pravidelný nákup mladých vín až do Velikonočních svátků. Na etiketách proto zákazníci najdou i doporučené pokrmy, a to pro každý druh vína. Vedle obvyklé Svatomartinské husy sklepmistři ze Sovína a Augustiniánského sklepa doporučují pernatou zvěř, husí játra nebo švestkový koláč. 

Svatomartinské víno je víno mladé, které zraje pouze několik týdnů, avšak má již svůj osobitý svěží a ovocitý charakter. První lahve se již tradičně otvírají 11. listopadu, tedy na svátek  svatého Martina. „Dodat téměř 450 tisíc lahví do tohoto termínu do obchodních sítí po celé České republice klade obrovské nároky na logistiku a  celý výrobní proces, který jí předchází. Správné načasování začíná již na vinicích, přes zpracování až po výrobu finálního výrobku,“ doplňuje Tomáš Šupa, předseda představenstva Vinařství NEOKLAS Šardice.

Pod známkou Svatomartinská vína se mohou prodávat pouze vína, kterým byla udělena licence Vinařským fondem a byla vybrána nezávislou komisí hodnotitelů. Letos poprvé se budou Svatomartinská vína hodnotit a vybírat v novém Centru Excelence pro vinohradnictví a vinařství, které bylo otevřeno 1. září ve Valticích.

Více informací:

www.vsvinifera.cz

www.vykupvinic.cz

www.neoklas.cz

www.vinarstvimutenice.cz

 

Kontakt:

Tomáš Skopový                               

senior marketing manager

Vinařská skupina VINIFERA

M: +420 725 076 219  E: skopovy@vsvinifera.cz

 

 

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info