Počasí přeje i zmrzlinářům, firmy hlásí růst o desítky procent

Prodeje zmrzliny v loňském roce stouply podle agentury Nielsen o procento na 34,3 milionu litrů. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Z hlediska příchutí dominují vanilková a čokoládová. Letos hlásí výrobci další nárůst, pomohlo jim teplé dubnové a květnové počasí. Například firma Prima uvedla, že květnové prodeje se jí meziročně zvedly o 25 procent, červnové pak proti dlouhodobému červnovému průměru o devět procent.

"Celkově prodeje za první pololetí vzrostly o 11 procent ve srovnání s rokem 2017, který byl také velmi úspěšný a vyznačoval se dosud nejvyššími červnovými prodeji. Pokud porovnáme dlouhodobé výsledky, pak je letošní půlroční nárůst úctyhodných 25 procent," uvedl manažer značky Prima Lukáš Dědek. Pokud budou další dva měsíce také teplé, mohly by být letošní prodeje jedny z dosud nejvyšších, dodal.

Společnost Fruitisimo pak uvádí, že letos zatím prodala o 15 procent více kopečků než loni za stejné období. Zákaznicky nejoblíbenější jsou z firemního sortimentu ovocné sorbety, zejména mangový a jahodo-malinový. Ze smetanových příchutí pak vanilka s belgickou čokoládou. "V celkovém přehledu naší prodejnosti však roste podíl, a tedy i obliba, našich sezónních zmrzlin. Letos se zatím mezi nejpopulárnější dostala zmrzlina nazvaná 'Itálie'," dodala za společnost Veronika Janáčková. Tato zmrzlina měla barvy národní italské vlajky v kombinaci smetany, malin a pistácií.

Na léto pak firma chystá "Černou perlu z Karibiku" s příchutěmi ananasu, manga, banánu a kokosu. Její černá barva se získává z barviva na bázi rostlinného uhlí. Druhou novinkou pak bude zmrzlina se čtyřprocentním obsahem alkoholu. Období od května do září tvoří běžně dvě třetiny celkové spotřeby zmrzlin.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info