Coca-Cola stahuje ze škol nápoje s cukrem. Mění i vzhled automatů

Z automatů Coca-Coly na českých středních školách začnou mizet slazené nápoje. S omezením prodeje přišla sama společnost v rámci samoregulačních opatření. Od začátku září tak budou v jejích automatech, ze kterých navíc zmizí reklamy a loga, k dostání pouze nekalorické nápoje a nápoje bez přidaného cukru.

K dobrovolnému kroku se Coca-Cola zavázala v evropské organizaci výrobců sycených nápojů UNESDA. „Závazek UNESDA se vztahuje pouze na nápoje sycené. V České republice jsme se rozhodli rozšířit tento odpovědný přístup i na další kategorie, jakými jsou ledové čaje nebo energetické nápoje,“ doplnil Petr Jonák, ředitel vnějších vztahů nápojářské firmy.

Od září tohoto roku tak budou z automatů Coca-Coly k dostání pouze sycené nápoje bez přidaného cukru. Přístroje navíc změní svůj vzhled. „Jejich plocha bude nově pouze vyzývat k dodržování pitného režimu,“ upřesnil Jonák. Firma se tak bude podílet na plnění cíle UNESDA, kterým je snížení cukru v sycených nápojích o desetinu do roku 2020.

Příležitost pro alternativy bez cukru

Proměnou projdou v následujícím čtvrtletí zhruba čtyři stovky českých a 50 tisíc evropských automatů, k nimž má přístup na 40 milionů mladých lidí ve 28 zemích. Coca-Cola nabízí k 19 ze svých 21 značek alternativy s nižším nebo nulovým obsahem cukru.

Společnost v Česku zaměstnává téměř tisíc zaměstnanců. V pražských Kyjích vyrábí vedle vlajkové Coca-Coly také limonády Fanta, Sprite a Kinley, stolní vodu Bonaqua, džusy Cappy, ledový čaj Fuze Tea, ledovou kávu Illy či energetické nápoje Monster. Od letošního ledna rovněž distribuuje alkoholické nápoje společnosti Campari.

Autor: Redakce

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info