Nielsen: Sycené nápoje loni zdražily, prodává se více kolových

Objem prodaných sycených nápojů v Česku loni klesl o procento na 412 milionu litrů. Nápoje ale současně zdražily, jejich cena vzrostla o 5,6 procenta na 4,8 miliardy korun. Vyplývá to z údajů agentury Nielsen, která hodnotí maloobchodní trh bez provozoven Makro.

Skoro tři čtvrtiny prodaných sycených nápojů jsou kolové, loni za ně Češi zaplatili o sedm procent více, přes 3,4 miliardy korun. Jejich prodaný objem se zvedl o půl procenta na 280 milionů litrů. Podle výrobců jsou také stále oblíbenější kolové nápoje s dalšími příchutěmi jako je višeň nebo limetka. V současnosti nabízejí tři největší hráči na trhu, Coca Cola, Pepsi a Kofola, zhruba desítku ovocných variant těchto nápojů.

Mluvčí české Coca-Coly Kateřina Eliášová upozornila na růst prodejů nízkokalorických a bezkalorických variant nápojů. Prodej Coca-Cola Zero, které neobsahuje cukr ale umělá sladidla, se podle ní za poslední tři roky zvýšil o více než 50 procent. "Jsme přesvědčeni, že tento trend bude pokračovat," sdělila ČTK.

Trh s nealkoholickými nápoji se loni podle Nielsenu zvýšil o čtyři procenta. Nahoru ho proti poklesu sycených nápojů táhly minerální vody a džusy.

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info