Tesco nově prodává veškeré ovoce a zeleninu vlastní značky volně ložené nebo ve 100% recyklovatelných obalech

Produkty Tesco v kategorii ovoce a zelenina jsou nyní ve 100% recyklovatelných obalech. Společnost tak svým zákazníkům jako první prodejce v zemi přináší další kategorii produktů s ekologičtějšími obaly a učinila další krok ke splnění svého závazku, aby do roku 2025 bylo možné recyklovat všechny obaly výrobků vlastní značky. Současně je tato kategorie příkladem obalové strategie Tesco 4R, kdy se část produktů tradičně prodává volně ložená. Nové balení produktů nemá vliv na cenu.

Jsem potěšena, že se nyní můžeme pochlubit již třemi kompletními kategoriemi značek Tesco ve 100% recyklovatelných obalech. Po kategorii výrobků pro domácnost, kompletního sortimentu těstovin a rýže nyní přibyla velice důležitá kategorie ovoce a zeleniny. Tam, kde je to možné, nahrazujeme plastové obaly materiály jako je papír, nebo je zcela odstraňujeme. Ve vylepšování obalů našich výrobků budeme pokračovat a zákazníci mohou ještě v letošním roce očekávat nové plně recyklovatelné obaly i v dalších kategoriích,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores v ČR.

Samotná změna se týká produktů prodávaných v obalech. Jedním z hlavních důvodů balení ovoce a zeleniny je zachování a prodloužení kvality a čerstvosti produktů, díky kterému lze předcházet plýtvání potravinami. Dalšími praktickými výhodami pro zákazníka je ochrana před mechanickým poškozením, komfort při nakupování a možnost nakupovat produkty bez nutnosti vážení. Pokud jde o ovoce a zeleninu, které jsou prodávané volně ložené, i zde Tesco uplatňuje svoji strategii 4R (Remove, Reduce, Reuse, Recycle), tedy odstraňuje obaly tam, kde nejsou nezbytné.

S ohledem na strategii 4R je také podstatné naše dlouhodobé používání 100% recyklovatelných zelených přepravek pro distribuci ovoce a zeleniny. I přepravky jsou opakovaně použitelné, což znamená, že nedochází k plýtvání obalovými materiály.

Obaly produktů v kategorii ovoce a zeleniny byly vyvinuty v souladu s národními směrnicemi o recyklovatelnosti materiálů, což znamená, že zákazníci mohou použité produkty snadno vytřídit a následně dojde k jejich recyklaci.

 

PŘÍKLADY PRODUKTŮ V KATEGORII OVOCE A ZELENINA V NOVÉM 100% RECYKLOVATELNÉM BALENÍ- Bio cukety a papriky balené po 2 kusech jsou místo igelitového sáčku obaleny pouze papírovou páskou.- U brambor byl nahrazen "D-pack" předtištěnými polyetylenovými sáčky, díky kterým je celý obal plně recyklovatelný bez nutnosti oddělování etiket od obalu.- U produktů, jako je kiwi nebo avokádo, byly plastové vaničky a tácky nahrazeny papírovými.- U produktů, jako jsou hrozny, bylo víko u všech balených řad nahrazeno fólií.- Obecně platí, že u všech plastových obalů byl polystyren a další špatně recyklovatelné materiály nahrazeny materiály plně recyklovatelnými.                                                                  

Poznámky pro editory:

  • Na jaře roku 2019 společnost Tesco ve střední Evropě (ČR, Slovensko, Maďarsko) přijala tři veřejné závazky vedoucí k zajištění udržitelnějších obalů vlastních značek a podnikla kroky, které by měly vést k vytvoření uzavřeného systému obalů ve vlastních provozech. Cílem společnosti je zajistit, aby do roku 2025 bylo možné recyklovat všechny obaly výrobků vlastní značky.
  • Tesco aplikuje přístup tzv. 4R (z anglických Remove-Reduce-Reuse-Recycle) na obaly vlastních značek, čímž snižuje spotřebu použitých materiálů a usnadňuje jejich recyklaci. Maloobchodník takto z obalů odstranil již 506,5 tun těžko recyklovatelných plastů.
  • Plně recyklovatelné obaly se týkají následujících výrobků pro domácnost: osvěžovače vzduchu, aviváže, kuchyňské utěrky, mycí pomůcky, čisticí prostředky, fólie a alobaly, ubrousky, výrobky pro údržbu WC, prostředky na mytí nádobí, ubrousky a toaletní papíry.
  • Kromě kategorie produktů těstovin a rýže, kategorie produktů pro domácnost a nově i ovoce a zeleniny, je i mnoho dalších obalů v nabídce Tesco také plně recyklovatelných, např. plastové lahve.
  • Tesco je ve střední Evropě první částí skupiny Tesco Group, kde společnost kompletně pozměnila obaly, aby byly plně recyklovatelné v rámci celé produktové řady.
  • „Uzavřená smyčka“ označuje systém správy obalů, ve kterém jsou všechny materiály znovu použity nebo vytřízeny a poté zrecyklovány tak, aniž by se z obalů stal odpad. Jedná se o přístup, který navazuje na myšlenky oběhového hospodářství.

 

Kontakt pro média: press@itesco.cz

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info