Kofole vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o pětinu na 6,06 miliardy korun

Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 996,6 milionu korun, tedy o pětinu, na 6,06 miliardy korun. Provozní zisk před odpisy (EBITDA) jí ale klesl o 106,2 milionu na 880,2 milionu korun, pokles představuje 10,8 procenta. Kofola to dnes sdělila v tiskové zprávě. Výsledky podle firmy potvrzují, že Kofola i ve složitých obdobích dokáže udržet finanční disciplínu.

"Přestože Kofola zažila historicky nejsilnější tržby v hlavní sezoně, musela se vyrovnávat s enormním nárůstem cen surovin, materiálů a energií. Zareagovala ale velmi pružně a zavedla úsporná opatření, která přispěla k tomu, že i nyní slibuje splnit vytyčený cíl EBITDA," uvedla Kofola. Spodní hranice plánovaného intervalu EBITDA, který firma zveřejnila, je 1,08 miliardy korun.

Nejsložitější situace je podle Kofoly letos v Česku a na Slovensku. Ke zvládnutí náročného období napomáhají firmě adriatický (jadranský) region a dceřiné firmy Leros a UGO. "Největší výzvou třetího čtvrtletí bylo vyrovnat se s enormním vlivem růstu vstupů. Ke zvládnutí této situace nám velmi pomohlo to, že jsme byli skvěle připraveni na sezonu," uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras. Počasí podle něj firmě přálo a sezona se vydařila v Česku, na Slovensku i v jadranském regionu.

"Ve třetím čtvrtletí naše tržby překročily 2,3 miliardy korun, k čemuž přispělo nejen zdražení některých produktů dané růstem cen vstupních surovin, ale i vysoké prodeje," uvedl Samaras. Dodal, že rostoucí vstupní náklady však snižují celkový provozní zisk skupiny před odpisy téměř o 11 procent.

Generální ředitel společnosti Radenska Marián Šefčovič uvedl, že celkové prodeje ve Slovinsku vzrostly ve třetím kvartále v prodaných kusech oproti loňskému roku o necelá tři procenta a v Chorvatsku o rekordních 11 procent. "V Chorvatsku jsme v segmentu HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy) dokonce překonali prodeje z roku 2019 a vyrostli o 35 procent," uvedl Šefčovič.

V Česku a na Slovensku nejvíce rostl prodej nápojů v sudech a ve skle. "Na vysokých tržbách v ČeskoSlovensku se pak podílela i menší balení na cesty. Z retailových formátů se dařilo zejména vodám - Ondrášovce, Korunní a Kláštorné Kalcia," uvedl generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko Daniel Buryš.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má přes 2000 zaměstnanců.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v milionech Kč):

 Leden až září 2022*Leden až září 2021*Změna 2022/2021Změna v procentech
Tržby6064,35067,7996,619,7
EBITDA880,2986,4-106,2-10,8

* Upraveno o jednorázové položky.

Zdroj: Kofola

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info