Skupině Pivovary Staropramen předloni klesl zisk o 14 procent, prodala více piva
28.01.2023 | ČTK
Zisk skupiny Pivovary Staropramen, která je dvojkou na českém trhu, v roce 2021 klesl o 14 procent na 398 milionů Kč. Skupině naopak vzrostly tržby za prodej výrobků a zboží o 520 milionů Kč na 9,89 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 5,5 procenta. Vyplývá to z výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin. Koncern kromě pivovaru Staropramen provozuje také ostravský pivovar Ostravar nebo chorvatskou společnost Zagrebačka Pivovara, který vaří pivo značky Ožujsko. Skupina v roce 2021 prodala 5,6 milionu hektolitrů piva. V meziročním srovnání to bylo o 330.000 hektolitrů více, což je nárůst o 6,3 procenta.
Skupina na českém trhu kromě českých piv značky Staropramen, Braník, Ostravar nebo Mustang nabízí také belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe. Od roku 2021 prodává také irská piva Guinness a Kilkenny.
Ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, v roce 2021 meziročně stoupl o 7,1 procenta na 1,96 miliardy Kč. "Skupině se podařilo vylepšit tento ukazatel, i když po velkou část roku platila přísná omezení spojená s pandemií covid 19," uvádí výroční zpráva. Ta také uvádí, že skupina kvůli pandemii koronaviru v roce 2021 částečně i úplně zastavila produkci sudového a tankového piva do restaurací a hospod a přešla na produkci piva v lahvích a plechovkách. Kvůli pandemii ale nepřistoupila k úplnému zastavení výroby a provozu pivovarů.
Skupina naopak loni rozhodla o ukončení výroby v Pardubickém pivovaru k 31. březnu letošního roku. Její část patrně přesune do pivovaru Ostravar. Valná hromada o tom rozhodla na konci loňského prosince. O ukončení výroby rozhodla proto, že v důsledku pandemie a vypuknutí války na Ukrajině nemohla uskutečnit své plány na rozšíření nabídky regionálních značek i navýšení produkce skupiny.
Celá skupina v roce 2021 měla přes 1600 zaměstnanců. Mateřskou společností celé skupiny je nadnárodní společnost Molson Coors Beverage Company, která patří k největším pivovarnickým společnostem na světě. Podle výroční zprávy zařadila značku Staropramen mezi své čtyři celosvětově nejdůležitější značky.
Plzeňskému Prazdroji, který je jedničkou na českém trhu, v roce 2021 klesl čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy Kč. Tržby se meziročně snížily o více než miliardu korun na téměř 16 miliard Kč.
Budějovickému Budvaru v roce 2021 stoupl čistý zisk 10,5 procenta na 337,1 milionu korun. Tržby pivovaru z prodeje výrobků a služeb stouply o 10,8 procenta na rekordních 3,11 miliardy korun.
České pivovary podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven v roce 2021 uvařily 19,6 milionu hektolitrů piva, meziročně o 2,8 procenta méně. Snížila se také spotřeba piva na jednoho obyvatele ze 135 litrů v roce 2020 na 129 litrů. Objem výroby i spotřeba na hlavu klesaly druhým rokem.
zaz mha
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii
- České potraviny ve slevách porážejí zastropované ceny na Slovensku (24.03.2023)
- Souhrn událostí uplynulého dne 23.3.2023 (24.03.2023)
- Kultivované maso se velkém bude jíst až za několik let (23.03.2023)
- V Ústeckém kraji se nákazy u zvířat nešíří, myslivci dostali peníze za divočáky (23.03.2023)
- Ministerstvo životního prostředí chce podpořit české firmy ve světě. Nově se zapojí do financování ekonomické diplomacie (23.03.2023)
- Reuters: Itálie schválí vyřazení spalovacích motorů, jen když zůstanou biopaliva (23.03.2023)
- Lesníci záměrně zaplaví lužní lesy (23.03.2023)
- Odebrání více než 20 koček z množírny v centru Liberce (23.03.2023)
- Zemědělské dotace přispějí v příštích letech k lepšímu hospodaření s přírodními zdroji a k lepší péči o přírodu a krajinu (23.03.2023)
- Teploty půjdou razantně dolů (23.03.2023)