Trh prosecca opět na vzestupu: Česká republika je sedmým největším importérem na světě
12.08.2025 | peprconsulting.cz
Italské prosecco dosáhlo v roce 2024 rekordních výsledků. Došlo k výraznému opětovnému oživení a meziročnímu nárůstu exportu o 14 procent na 620 milionů lahví. Mezi hlavními exportními trhy rostlo nejvíce USA o 18 procent a Francie zopakovala 20 procentní růst z předešlého roku. Česká republika pokračuje v dynamickém růstu především v kategorii frizzante.
Prosecco, italské víno z hroznů odrůdy Glera, se vyrábí převážně ve dvou variantách – šumivé spumante s korkovým uzávěrem ve tvaru hříbku a perlivé frizzante typicky se šroubovacím uzávěrem. Podle italského sdružení výrobců prosecca DOC Consortium-Valori Italia se z Itálie v roce 2024 vyvezlo celkově 620 milionů lahví, což je meziročně o 14 procent více. USA, jakožto největší exportní trh, dovezlo téměř 144 milionů lahví (18 procentní nárůst). Ve Francii stouply prodeje o 20 procent na 43,8 milionu lahví. Globální trend tak potvrzuje rostoucí oblibu italského nápoje jako cenově dostupné alternativy k šampaňskému.
Prosecco a Česká republika
Česká republika patří tradičně k rostoucím trhům, obliba prosecca u nás roste nepřetržitě od roku 2016. V roce 2024 se k nám dovezlo 17,5 milionu lahví, což je meziročně o 27,6 % více. Česká republika se tak zařadila na 7. příčku v žebříčku zemí dovážejících prosecco.
Zatímco ve většině zemí je jedničkou šumivé spumante, v České republice výrazně převažuje obliba perlivého frizzante. A to do té míry, že jsme s více než 11 miliony lahvemi druhým největším odbytištěm tohoto perlivého nápoje hned po Německu.
„Zájem o prosecco v České republice dlouhodobě roste. Češi si oblíbili nejen jeho lehkost a svěžest, ale i univerzálnost. Není to jen slavnostní nápoj, ale stále častěji doprovází i běžné příležitosti, ať už samostatně nebo v míchaných nápojích typu spritz,“ říká Marek Žižkovský, brand manažer značky Mionetto Prosecco, která je globálním lídrem této kategorie.
O značce Mionetto Prosecco
V roce 1887 začal vinař Francesco Mionetto stáčet a prodávat prosecco v městečku Feltre a jeho okolí v oblasti Valdobbiadene, odkud pochází nekvalitnější prosecca. Značka vždy stavěla na tradici, inovaci a jedinečnosti, a právě tyto znaky ji od ostatních odlišují dodnes. Mionetto Prosecco se vydalo cestou nových výrobních postupů a dosáhlo jedinečnosti, kterou podtrhuje elegantní balení lahví a způsob prezentace na trhu. Ladné křivky lahví spojují kulturu kraje Valdobbiadene s designem, jenž vyjadřuje modernost a živost italského stylu.
Kontakt:
Alice Králová
Manažerka PR, Bohemia Sekt
alice.kralova@bohemiasekt.cz
+420 733 148 127
Radka Spudichová
PR Manager, PEPR Consulting
spudichova@peprconsulting.cz
+420 720 315 850
Další články v kategorii
- TZ AOPK ČR: Zákaz zábavní pyrotechniky ochrání přírodu v nejcennějších partiích Hrubého Jeseníku (11.12.2025)
- Ministerstvo zemědělství vyhlásilo výsledky veřejné soutěže programu na podporu aplikovaného výzkumu ZEMĚ II (11.12.2025)
- K odkladu sporného evropského nařízení o odlesňování přispěla i Potravinářská komora ČR (11.12.2025)
- Kapusta má téměř tolik železa jako maso. Využijte její potenciál (11.12.2025)
- SVS nařídila stáhnout z trhu chlazená kuřata z Francie s obsahem salmonel (11.12.2025)
- Souhrn událostí uplynulého dne 10.12.2025 (11.12.2025)
- Zemědělci by mohli nově řešit i větrnou erozi, MŽP připravilo novelu vyhlášky (10.12.2025)
- Podcast | Šebek: Nelžeme si do kapsy, že nová vláda bude podporovat malé a lokální farmy (10.12.2025)
- Ukrajina omezuje vývoz dříví, aby chránila zásoby paliva a materiálu pro armádu (10.12.2025)
- Most získá vytoužené jezero. Postup pro bezúplatný převod schválila vláda (10.12.2025)

Tweet



