SPM: Vyšší cena obilí může znamenat odbytové problémy

SPM: Vyšší cena obilí muže znamenat odbytové problémy

Výrobci pekárenského zboží si nemohou dovolit príliš zvyšovat ceny pro své odberatele, zejména obchodní retezce, protože by riskovali, že by od nich retezce zboží neodebírali. "Pretlak konkurencního prostredí je v tomto oboru tak velký, že v cenách dodávaného zboží do retezcu hrají roli doslova halére. Každé zvýšení nákupní ceny mouky treba o sto korun oproti konkurenci tak muže znamenat, že výrobce z dodávek do retezcu vypadne. Mlynári si proto nemohou dovolit zaplatit za obilí napríklad o šest stovek více, jak požadují prvovýrobci," zduraznil Turínek.

Pripomnel také, že ceny pekárenského zboží po celou dobu lonského roku klesaly, byt mírne. Všechny podniky proto již využily své rezervy snížením nákladu na vlastní výrobu.

Situace pekárenského oboru je o to složitejší, že chléb a pecivo jako zboží každodenní spotreby hrají významnou roli v obchodní strategii supermarketu. "Pecivo patrí spolu s pivem a nekolika dalšími výrobky k tomu, cím chtejí v rámci konkurencního boje retezce spotrebitele nejvíce oslovit, takže se velmi neradi vzdávají svých marží. Konkurencní boj se tak svádí ne o desetníky, ale o halére," zduraznil Turínek.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info