Elektronická obchodní burza

V ríjnu 1999 debutovala v Británii po ctyrleté príprave elektronická obchodní sít pro potravinárský a nápojový prumysl. Burza Electronic Food & Drink Exchange je známá pod zkratkou "efdex" - od letošního roku je dostupná i zájemcum v USA.

Sít najde zákazníka i odpovídajícího dodavatele

Principem e-komerce je elektronické spárování poptávky nakupujících a prodávajících subjektu ze všech segmentu potravinárského a nápojového prumyslu. Model efdex je podobný financním obchodním systémum. Rozsah elektronické obchodní síte je velmi široký - od restaurací, hotelu a supermarketu dosahuje až k výrobcum potravin a nápoju a jejich dodavatelum (když zákazník podepíše smlouvu, je požádán, aby k on-line také pripojil klícové dodavatele). V rámci efdexu se výrobci mohou situovat bud do role nakupujícího nebo prodávajícího clánku retezce. Poté, co se kupující rozhodne uzavrít obchod, zadá objednávku pouhým kliknutím myši. Prodávající mezitím muže okamžite zkontrolovat on-line solventnost zákazníka a objednávku promptne vyrídit.

Jak se vydelávají peníze on-line?

Obchodní model efdex zajištuje tri klícové zdroje príjmu. Prvním je jednoprocentní provizní poplatek. Druhým jsou príjmy z on-line inzerce. Tretí poskytuje výstup analytické složky systému, který poskytuje autorizované cenové informace tem uživatelum, kterí jsou za ne ochotni platit - bud formou mesícního paušálu ci hotove za jednotlivé informace. Soubor služeb efdexu také zahrnuje 12hodinový televizní program, zamerený na potravinárský prumysl a obchod.

Food Processing, 1999, 10, s. 51 -52 (mih)

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info