Teplé počasí zvedlo pivovarům odbyt

Současná vlna veder a předčasný příchod léta nahrává do karet tuzemským producentům piva. Ti v porovnání se stejným obdobím loňského roku zaznamenali vzestup prodeje, a to řádově v desítkách procent.

"Sobotní počasí s kombinací předešlých tří dlouhých víkendů razantně zvýšilo prodej piva," tvrdí výrobní náměstek Budějovického Budvaru Josef Tolar. Podle něj musela společnost přejít na mimořádný provoz. "Stáčírna sudů a lahví jede na plný výkon po celých čtyřiadvacet hodin, rostoucí poptávka nás přinutila zavést i noční směny. Dalším mimořádným opatřením, ke kterému musel Budvar sáhnout, je posílení distribuce," pokračoval. Podle něj Budějovický Budvar během první poloviny května prodal na tuzemském trhu o padesát procent více piva než za stejné období loňského roku. Markantní nárůst zaznamenala společnost zároveň i v případě exportu do sousedního Německa. "Je tam podobné počasí jako u nás, což samozřejmě nese své ovoce," dodal Tolar.

"Čím teplejší počasí, tím větší prodej nápojů, především piva," řekl tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Jaroslav Pomp. Předčasný příchod léta je podle něj ve znamení náporu na výrobní kapacitu podniku, která jede po celých čtyřiadvacet hodin. "Na rozdíl od většiny zemědělců doufáme, že takové počasí vydrží i nadále," pokračoval.

Několik teplých dnů v řadě zvedlo markantně prodej i pivovaru Bernard. "V porovnání s loňským rokem prodáváme zhruba o třicet procent více piva," tvrdí majitel společnosti Stanislav Bernard. Podle něj mnoho restaurací s příchodem teplého počasí otevřelo zahrádky. "Vzhledem k tomu, že pivo dodáváme především do gastronomických zařízení, tak se počasí na celkovém odbytu projevilo velice pozitivně," tvrdí.

"Vliv teplého slunečného počasí samozřejmě pociťujeme i my, ve výrobě. Momentálně pracujeme ve třísměnných provozech, výjimkou nebyly ani poslední tři po sobě následující pondělní svátky," řekla tisková mluvčí Pražských pivovarů Diana Dobálová. Podle ní se výkon produkce navýšil o více než třicet procent ve srovnání s běžným ročním průměrem.

Výrazný nárůst prodeje piva hlásí i Královský pivovar Krušovice. "V porovnání s loňským rokem jde o dvouciferný procentní růst," řekl generální ředitel společnosti Pavel Gregorič. Přesná čísla však odmítl sdělit. "Nechceme je komentovat. V každém případě jsme rostoucí poptávku schopni pokrýt," pokračoval. Rovněž Krušovice musely v minulých dnech sáhnout k řadě mimořádných opatření, především k posílení distribuce.

Zkrátka však nepřijdou ani producenti nealkoholických nápojů, především minerálních vod a džusů, kteří zaznamenali během několika týdnů na toto roční období nebývalý zájem o své produkty. "Počasí nám nahrává, výrobky jdou velmi dobře na odbyt," tvrdí například Romana Nitková z marketingového oddělení společnosti Hanácká Kyselka.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info