Sladovna má strategickou polohu

Christophe Passelande, šéf českého zastoupeni francouzské skupiny Soufflet, pro HN:

Praha, 21.12. 2000

Podle konkursního správce Moravské sladovny Kroměříž hodnotily znalecké posudky sladovnu na 650 miliónů korun. Obě nabídky v posledním kole soutěže však byly podstatně vyšší.

Jaké k tomu byly z vaší strany důvody?

Mysleli jsme si, že u této sladovny bude velmi silná konkurence, proto jsme nabídli maximum, které se nám zdálo možné. Na jedné straně je závod v Kroměříži téměř nový, s fungujícím týmem pracovníků, na druhé straně nabídka bere v úvahu strategickou polohu této společnosti, a to jak vzhledem k jejímu umístění ve střední Evropě, tak vzhledem ke komplementaritě s ostatními sladovnami získanými v posledních letech skupinou Soufflet.

Můžete sdělit, zda Malterie Soufflet financuje koupi MSK z vlastních zdrojů?

Financování bude zajištěno zčásti z vlastních zdrojů a zbytek ze zdrojů externích. EBRD vyjádřila svůj zájem účastnit se tohoto projektu.

Jakými záměry vstupuje Maiterie Soufflet na český trh? Jak bude MSK začleněna do struktury vaší skupiny?

Sladovna Kroměříž bude významným střediskem z důvodu své zeměpisné polohy ve střední Evropě, kapacity a komplementárnosti s našimi dalšími jednotkami a pivovarnickými klienty, které už v současnosti zásobuje.

Bude MSK dodávat slad českým pivovarům? S jakým podílem pro vývoz a tuzemský trh se počítá?

Naším záměrem je pokračovat v dodávkách českým pivovarům tak, jak to dělala MSK až dosud. Export zůstane významnou součástí aktivit tohoto závodu stejně jako v minulosti. Nemáme v úmyslu měnit současnou strukturu zákazníků.

Je možné již nyní přiblížit některé podrobnosti nákupu z příští sklizně. Počítáte například se systémem vyplacení záloh zemědělcům na sladovnický ječmen, který v ČR praktikuje Tchecomalt Group?

Sledujeme poměry na českém trhu už dva roky. Známe zvyklosti zálohového financování vstupů. Naším cílem je samozřejmě maximálně pokrýt potřeby závodu českým ječmenem a přizpůsobíme se tak, abychom toho dosáhli. Současně se budeme snažit využít našich zkušeností z Francie a sousedních zemí. Myslíme si, že naše zkušenosti mohou být velmi užitečné místním zemědělcům.

Uvažuje vaše společnost, že se zúčastní soutěží na prodej dceřiných společností, například sladařšké divize, Tchecomalt Group, který je v konkursu?

Pokud víme, soutěž na prodej dceřiných společností, zejména sladoven skupiny Tchecomalt Group, není ještě vyhlášená. Pokud taková soutěž vyhlášena bude, máme zájem se zúčastnit.

Oldřich Babický

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info