Další dotace EU na propagaci zemědělských produktů
27.04.2005 | ÚZPI
Evropská unie uvolnila letos v dubnu dalších 10,2 mil. EUR na financování deseti národních a mezinárodních programů propagace zemědělských výrobků mimo trhy EU. Tyto prostředky se mají vyčerpat během tří roků. Celková suma financí, které věnovala Komise na programy propagace zemědělských výrobků a potravin v třetích zemích dosáhla od roku 2001 asi 61 mil. EUR. Programy jsou zaměřené na trhy ve východní Evropě, Japonsku, Rusku, Indii, Číně a Severní Americe.
Programy podporují hlavně odbyt vína, oliv, olivového oleje, masa a mléčných produktů. Programy budou spolufinancovat zainteresované členské státy, které v minulých třech letech přispěly na jejich realizaci vedle dotací EU celkovou částkou 20,5 mil. EU (v prvním roce 8,6 mil. EUR, ve druhém 4,9 mil. EUR a ve třetím 4,9 mil. EUR). V září 2004 přidaly dalších 5 mil. EUR na 8 programů propagace na trzích mimo EU a 24 mil. EUR na 20 programů propagace uvnitř EU.
Další články v kategorii
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Česko rozšiřuje plochy ekologického zemědělství. Bio obiloviny a tradiční odrůdy nabývají na oblibě (18.12.2025)
- Analytik: Zmírnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem je kosmetická úprava (18.12.2025)

Tweet



