Tržby Nestlé přesáhly loni 8,6 miliardy korun

Nestlé Česko, tuzemská část největší světové potravinářské společnosti Nestlé, udrželo podle generálního ředitele Petera Svenssona v loňském roce své postavení mezi předními českými značkovými potravinářskými společnostmi a dosáhlo celkového objemu tržeb 8,617 miliardy korun. “ V roce 2004 se nám podařilo vyrovnat s převážně stagnující poptávkou na trhu, s vysoce konkurenčním prostředím a se zvýšenými cenami některých klíčových surovin jako je například cukr,” prohlásil Svensson.

Téměř tři pětiny z uvedených tržeb přitom připadá na prodej čokoládových a nečokoládových cukrovinek, vyrobených v tuzemských závodech Nestlé v Olomouci a v Holešově jak pro tuzemský trh, tak pro export. Vývozy Nestlé Česko překročily 2,1 miliardy Kč. Nedůležitějšími exportními trhy zůstávají Slovensko, Maďarsko a Polsko, české cukrovinky se dostaly také k zákazníkům v Británii, Pobaltí, na Ukrajině, v Rusku, USA nebo Austrálii.

“Výrazně vzrostl náš prodej výrobků s mezinárodními značkami Nestlé – především instantní kávy NESCAFÉ, tyčinek KIT KAT a výrobků MAGGI”, prohlásil Svensson. Tržby za značkové výrobky ze společností Nestlé v zahraničí, uvedené Nestlé Česko na český trh, přesáhly 3,7 miliard Kč.

Mezinárodní potravinářská společnost Nestlé s ústředím ve Švýcarsku vstoupila do české výroby cukrovinek jako strategický investor počátkem 90. let 20. století a její investice v ČR přesáhly od té doby pět milliard korun.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info