Budvar boduje v boji o značku

Česká společnost Budějovický Budvar vybojovala významnou bitvu v téměř šestiletém sporu s americkou společností AnheuserBusch o registraci značky Budvar v Číně. Komise Státního úřadu pro průmysl a obchod v Číně totiž vydala souhlas pro zaregistrování známky Budvar pro tamní trh, a tím česko-americký svár víceméně ukončila. Zda ale jihočeský pivovar vyhraje celou válku, zatím úplně jasné není.

"Čínský souhlas lze považovat za výrazný úspěch, ovšem toto rozhodnutí není konečné, do třiceti dnů se proti němu může AnheuserBusch odvolat," uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban úspěch v Číně vítá. "Poskytnutí ochrany pro značku v Číně je úspěch a zároveň výzva pro další tuzemské exportéry, aby využili možnosti proniknout na velký čínský trh," řekl včera Urban. Zástupci Budvaru ovšem jeho nadšení mírní. "Naše ochranné známky budou definitivně zaregistrovány teprve pokud se Američané v dané lhůtě neodvolají," dodal Samec.

Jihočeský Budvar vede v současnosti s Anheuser-Busch asi 40 známkoprávních sporů po celém světě. Anheuser si totiž před lety zvolil název Budweiser, neboť byl známý v Německu, odkud rodina Buschových přišla do Ameriky.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info