Řetězce se u nás chovají jinak než doma

V komentáři mluvčí společnosti Tesco Stores ke značce Klasa (Lidé si platí kampaň sami pro sebe, HN 28. července) je jasně vidět obecně přezíravý přístup řetězců, typický pro jejich chování v Čechách. Máme z poměrně dobrých zdrojů ověřeno, že zahraniční vedení některých obchodních řetězců přijalo strategii, jak vytěsnit české výrobky z regálů a nahradit je zbožím ze zemí EU-15, v našem případě zejména z Německa. Domníváme se, že to souvisí obecně s poklesem podpory exportu EK a snahou umístit proto nadprodukci na trhu nových členských zemí, samozřejmě s masivní státní podporou.

Bylo by proto zajímavé se paní Matouškové zeptat, proč tedy Tesco ve svých anglických supermarketech prodává výrobky označené britskou vlajkou a nápisy typu: "Toto mléko pochází z pravých britských krav a bylo nadojeno na britských farmách. Tato šunka je pro vás vyrobena z masa pravých britských prasat, která si žijí jak prasata v žitě. Tento chléb je z obilí vypěstovaného na nádherných britských polích, co může být pro vás lepší."

"Pro české zákazníky je při nákupu rozhodující cena a kvalita výrobků - jejich původ už není tak důležitý," připomíná v článku Jana Matoušková možnost, že ani Klasa nebude znamenat zvrat v neúspěšnosti drtivé většiny dosavadních "značkových kampaní".Obchodníci, a to platí zejména o německých řetězcích, se doma chovají jinak než v zahraničí. Nás patrně zatím považují spíše za kolonii než rovnocenného partnera. Samozřejmě, že pokud se zákazník začne chovat tady stejně jako u nich doma a preferovat domácí zboží, berou jejich strategie za své, a proto je třeba naši snahu zpochybnit tvrzeními, že zákazník vlastně domácí zboží nechce.Miroslav Koberna, ředitel Potravinářské komory ČR

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info