Trh s mléčnými výrobky v Arabských emirátech

Ve Spojených arabských emirátech se ročně spotřebují mléčné výrobky v hodnotě 52,8 mil. USD a trh roste. Tuzemské mlékárenství se teprve industrializuje, vývoz do této země je výhodný, výrobky však musí být v souladu s pravidly pro muslimskou stravu – halal.

Spojené arabské emiráty s kosmopolitním životním stylem a rostoucím počtem obyvatel znamenají pro výrobce potravin a nápojů velkou obchodní příležitost. Mlékárenství, které v této části světa nebývalo příliš populární, se nyní transformuje z tradičního na vysoce sofistikovaný průmysl. Lze předpokládat úspěch výrobkových inovací. Mlékárny Al Ain Dairy nedávno testovaly ve spolupráci s rakouským partnerem Hochleitner Ltd. čokoládu vyrobenou za použití velbloudího mléka. Výrobní provoz k tomu účelu má být vybudován do r. 2006. Pozornost Al Ain Dairy je věnována i probiotikům.

Domácí produkce mléka pokrývá v současnosti 80 až 99 % spotřeby. Export do této země je výhodný i z hlediska velmi volné obchodní politiky s minimem cel. Pokud jde o dovážené výrobky, je podmínkou, aby neobsahovaly složky, které islám nepřipouští (halal).

Dovoz sušeného mléka především z Nového Zélandu a z EU (hlavně Nizozemí) činil v r. 2003 asi 60 000 t. Dále se dovážejí hlavně sýry, máslo, čistý mléčný tuk „ghee“. Značný podíl na trhu má vůdčí indická firma Amul konkurující nízkými cenami.

http://www.amul.com/exports.html

Spotřeba mléčných výrobků v r. 2002 v SAE

Výrobek

Spotřeba celkem

(mil USD)

Spotřeba na osobu (USD)

Mléčné výrobky

52,8

16,15

Mléko

10,1

3,09

Smetana

2,1

0,64

Sýry

13,2

4,05

Jogurty

14,6

4,46

European Dairy Magazine, 2005, č. 3, s. 36-37

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info