Trh s mléčnými výrobky v Arabských emirátech
13.09.2005 | ÚZPI
Ve Spojených arabských emirátech se ročně spotřebují mléčné výrobky v hodnotě 52,8 mil. USD a trh roste. Tuzemské mlékárenství se teprve industrializuje, vývoz do této země je výhodný, výrobky však musí být v souladu s pravidly pro muslimskou stravu – halal.
Spojené arabské emiráty s kosmopolitním životním stylem a rostoucím počtem obyvatel znamenají pro výrobce potravin a nápojů velkou obchodní příležitost. Mlékárenství, které v této části světa nebývalo příliš populární, se nyní transformuje z tradičního na vysoce sofistikovaný průmysl. Lze předpokládat úspěch výrobkových inovací. Mlékárny Al Ain Dairy nedávno testovaly ve spolupráci s rakouským partnerem Hochleitner Ltd. čokoládu vyrobenou za použití velbloudího mléka. Výrobní provoz k tomu účelu má být vybudován do r. 2006. Pozornost Al Ain Dairy je věnována i probiotikům.
Domácí produkce mléka pokrývá v současnosti 80 až 99 % spotřeby. Export do této země je výhodný i z hlediska velmi volné obchodní politiky s minimem cel. Pokud jde o dovážené výrobky, je podmínkou, aby neobsahovaly složky, které islám nepřipouští (halal).
Dovoz sušeného mléka především z Nového Zélandu a z EU (hlavně Nizozemí) činil v r. 2003 asi 60 000 t. Dále se dovážejí hlavně sýry, máslo, čistý mléčný tuk „ghee“. Značný podíl na trhu má vůdčí indická firma Amul konkurující nízkými cenami.
http://www.amul.com/exports.html
Spotřeba mléčných výrobků v r. 2002 v SAE
Výrobek | Spotřeba celkem (mil USD) | Spotřeba na osobu (USD) |
Mléčné výrobky | 52,8 | 16,15 |
Mléko | 10,1 | 3,09 |
Smetana | 2,1 | 0,64 |
Sýry | 13,2 | 4,05 |
Jogurty | 14,6 | 4,46 |
European Dairy Magazine, 2005, č. 3, s. 36-37

Tweet



