Biopotravinou roku je kváskový chléb od firmy Albio

Titul „Česká biopotravina roku 2005“ převzali za Bio kváskový chléb a pečivo manželé Jan a Hana Zemanovi, kteří provozují bio pekárnu Albio v Praze. Informoval o tom dnes Tom Václavík z agentury Green marketing. Odborná porota v pátém ročníku soutěže, kterou vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci se svazem ekologických zemědělců Pro-bio, udělila podle Václavíka vedle hlavní ceny také tři čestná uznání. Za „pokračování a rozšíření kvalitního masného bio programu“ jej získal loňský držitel titulu, Josef Sklenář z Biofarmy Sasov.

Kozí farmu Březí ocenila porota čestným uznáním za její Jihočeské kozí máslo čerstvé. Třetí čestné uznání putuje do Jizerských pekáren za „chuťově výborný a praktický bio výrobek pro širokou spotřebitelskou veřejnost“: Směs na bio chléb, vhodný pro pečení například v domácí pekárničce. V kategorii Nejlepší bioprodejna roku zvítězila prodejna Country Life na Melantrichově ulici v Praze.

Slavnostního vyhlášení výsledků soutěže se v hotelu Radisson SAS Alcron zúčastnilo více než 150 hostů, kteří si pochutnali na vynikajícím bio bufetu připraveném šéfkuchařem hotelu. Manželé Jan a Hana Zemanovi, kteří biopekárnu Albio provozují, převzali vítězný diplom z rukou nového předsedy Strany Zelených Martina Bursíka a peněžní odměnu ve výši 20.000 Kč od zástupce Nadace Partnerství, Tomáše Růžičky.

Na výrobu bio pečiva používá Albio čerstvě namletou celozrnnou mouku, která si tak zachovává veškeré minerální látky, vitamíny a vlákninu. Při výrobě se nepoužívají žádné zlepšující chemické přípravky, běžně používané v konvenčních pekárnách na vylepšení barvy, chuti či velikosti pórů. Bio pečivo Albio se prodává v bioprodejnách v Praze a Brně.

Letos podruhé byla soutěž rozšířena o kategorii Nejlepší bioprodejna roku. Vítězem se stala bioprodejna Country Life na Melantrichově ulici v Praze zejména za širokou nabídku kvalitních biopotravin, včetně čerstvé bio zeleniny, ovoce a pečiva, za vynikající orientační systém pro zákazníky v prodejně a za dlouholetou propagaci biopotravin. Porota také vyzdvihla vzdělávací a informační aktivity prodejny vůči zákazníkům. Čestné uznání v kategorii Nejlepší bioprodejna roku získala prodejna Natural Centrum v Jihlavě za dlouholetou propagaci ekologického zemědělství a místních biopotravin na Vysočině a za úzkou spolupráci s místními ekofarmáři. Do soutěže bylo letos nominováno celkem patnáct biopotravin.

Vítězové z roku 2004:

Titul „Česká biopotravina roku 2004“ získal za Bio Uherák pan Josef Sklenář z ekofarmy Sasov, Jihlava.

Titul „Nejlepší bioprodejna roku 2004“ získala prodejna Albio, Truhlářská 20 v Praze.

Kontakt:

Tom Václavík, Green marketing, 541 263 456, tom@greenmarketing.cz, www.biopotravinaroku.cz

Tomáš Růžička, Nadace Partnerství, Panská 7, Brno, 542 422 771, tomas.ruzicka@ecn.cz

Poznámky:

Nadace Partnerství je nejvýznamnější česká nadace podporující ekologické projekty ve všech regionech České republiky. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership. Od svého vzniku v roce 1991 podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přesahující 150 miliónů korun už na 1600 projektů nevládních neziskových organizací a obecních úřadů. Nadace je příjemcem příspěvku do nadačního jmění z Nadačního investičního fondu. V roce 2004 se Nadace Partnerství sloučila s Nadačním fondem Josefa a Petry Vavrouškových.

Soutěž „Česká biopotravina roku“ (www.biopotravinaroku.cz) vyhlašuje od roku 2002 Nadace Partnerství ve spolupráci s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců. Hlavními kritérii při hodnocení jsou kvalita biopotravin, atraktivnost produktu pro spotřebitele, inovativnost, marketingový koncept a obal výrobku. Vyhlašovatelem soutěže je Nadace Partnerství, odbornou spolupráci provádí PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců (www.pro-bio.cz).

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info