Nekalé obchodní praktiky
19.10.2005 | Ekonom
Evropská rada schválila novou směrnici o nekalých obchodních praktikách, jejímž smyslem je jasně vymezit práva spotřebitele a podpořit přeshraniční obchod harmonizací legislativy EU týkající se vztahů mezi obchodníky a spotřebiteli. "Směrnice nastiňuje, co se rozumí takzv. ostrými praktikami, jež budou na území EU zakázány, např. nátlakový prodej, zavádějící a klamavá reklama," říká Zuzana Kročková z PwC.
Norma také stanovuje rámce pravidel vztahující se na reklamu určenou dětem. Poskytne spotřebitelům v EU stejnou ochranu proti agresivním obchodním praktikám či klamavé reklamě jak při nákupech zboží od místních dodavatelů, tak i od prodejce z jiného členského státu. Směrnice byla publikována před třemi měsíci a členské státy ji musí ve lhůtě dvou a půl let implementovat do svých právních řádů. V České republice bude třeba změnit občanský zákoník a jeho ustanovení týkající se ochrany spotřebitele.

Tweet



