Malé pivovary vydělávají na speciálech

Pivo je klenot. Luxusní nápoj, který převyšuje víno. Takový dojem má vzbudit nová reklamní kampaň Rodinného pivovaru Bernard, která nahrazuje jeho dosavadní slogany "Svět se zbláznil..." s rebelantsky orientovanými reakcemi na pěveckou soutěž SuperStar nebo na rozehnání CzechTeku policejními těžkooděnci. "Nový komunikační koncept je oslavou individuality, jde o šperk mezi pivy vyjadřující osobnost svého nositele," tvrdí Gilles Bérouard, šéf reklamní agentury Euro RSCG Prague, která kampaň připravila.

"Důraz na kvalitu nápoje, na jeho výjimečnost, nám umožňuje udržet vyšší ceny. Přesvědčili jsme se o tom loni, kdy při snížení DPH z dvaadvaceti na devatenáct procent jsme nezlevnili, a přesto se poptávka po našem pivu zvýšila," uvedl spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

Bernard chce do Ameriky

Pověst piva jako luxusního nápoje pro horních deset tisíc má podle Bernarda usnadnit vstup jeho značky na americký trh. V Royal Palace Clubu, osm set metrů od washingtonského Bílého domu, stojí třetinka "plzně" pět a půl dolaru, tedy asi 150 korun. "Bernard bude v Americe dražší," tvrdí sebejistě Bernard, který nyní o dovozu svého piva do USA teprve jedná.

Součástí kampaně je i magazín, který začal pivovar Bernard vydávat. Na rozdíl od novin typu Pivní kurýr, sponzorovaných státním Budějovickým Budvarem, je z dvaatřiceti stran Bernardova magazínu pivu věnováno několik jednovětých zpráv. Smyslem celé kampaně je změna cílové skupiny zákazníků. Pivo Bernard má být nápojem aktivních a úspěšných mladých lidí, kterým nevadí zaplatit za tři deci třeba třicet korun.

Nová strategie má pivovaru Bernard zvýšit tržby a zisk, který bude směřovat do nových investic. Do konce roku 2007 hodlá firma vynaložit celkem 50 miliónů korun do rozšíření spilky a ležácké části pivovaru. Tím se postupně zvýší výrobní kapacita ze současných 140 tisíc na 350 tisíc hektolitrů piva ročně. Stanislav Bernard tak pokračuje v trendu, který v polovině devadesátých let minulého století umožnil malým pivovarům přežít v konkurenci nápojů z nadnárodních pivovarských skupin. Menší producenti se totiž soustředili nejen na výrobu "kolem komína", tedy na běžné a levné nápoje pro region, ale také na speciální piva.

Výstav zvyšuje i export

Pivovar Náchod tak vaří vícestupňové speciály včetně nejsilnějšího piva Primátor Double Block o síle 24 stupňů, který "táhne" export firmy do Polska. "Vícestupňové speciály spolu s nealkoholickým pivem zaznamenaly nejvyšší nárůst prodejů," uvedl šéf marketinku náchodského pivovaru František Meduna. Mezi nejžádanější produkty Pivovaru Svijany u Turnova patří třináctistupňová piva, světlý Kníže a tmavá Kněžna. Těmto speciálním nápojům nekonkurují piva z velkých společností, protože ty žádné podobné produkty v nabídce nemají. Malé pivovary tak mohou ceny svých speciálů určovat poměrně volně a vydělávat spíše cenovou politikou, než zvyšováním výstavu.

V prvním pololetí letošního roku tuzemské pivovary uvařily celkem 9148 tisíc hektolitrů piva, což je o 3,5 procenta více než loni. Prodej v tuzemsku stagnoval na 7,7 miliónu hektolitrů, zato export meziročně vzrostl o pětinu na 1458 tisíc hektolitrů. Na růstu vývozu se začalo více podílet i třicet malých pivovarů s ročním výstavem do 200 tisíc hektolitrů.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info