Poděbradka měla ve třetím čtvrtletí o šest procent nižší tržby

Společnost Poděbradka, která patří k největším domácím výrobcům minerálních vod a dalších nealkoholických nápojů, vykázala ve třetím čtvrtletí o šest procent nižší tržby. Zaznamenala i pokles objemu vyexpedovaného zboží. Informoval o tom vedoucí marketingu firmy Stanislav Martínek. Za prvních devět měsíců letošního roku Poděbradka vykázala tržby za vlastní výrobky ve výši 764 milionů korun. Celkem za toto období vyexpedovala 1,264 milionu hektolitrů nealkoholických nápojů, což v meziročním srovnání představuje pokles o 4,5 procenta. Podle vedení firmy se na výsledcích sezony podepsalo chladnější počasí, hlavně výrazný pokles teplot v srpnu.

Podle Martínka se to negativně projevilo všeobecně na spotřebě nealkoholických nápojů. Poděbradka letos měla největší úspěch prodeje u ledových čajů Sunday, kde zaznamenala v meziročním srovnání růst tržeb o 49 procent. Přispěly k tomu inovace zavedené na český trh v letošním roce, řekl Martínek. Poděbradka letos investovala do zařízení asi deset milionů korun a pracovala na získání certifikace mezinárodního systému bezpečnosti potravin IFS - International Food System a BRC Global Standard - Food. Významnější investice do zvýšení kapacity výrobních zařízení provedla již loni. Akciová společnost Poděbradka patří mezi významné producenty nealkoholických nápojů na tuzemském trhu. Vyrábí minerální vody a ledové čaje. Společnost nyní zaměstnává 150 lidí. Majoritní podíl 51 procent akcií Poděbradky drží od loňského podzimu rakouská firma MIRA, již vlastní Raiffeisen Investment. Zbylých 49 procent akcií má předseda představenstva Poděbradky Jaroslav Pečenka.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info