Anheuser-Busch mění strategii, zaměří se i na lihoviny
09.11.2005 | Hospodářské noviny
Pivovar Anheuser-Busch oznámil první významnou změnu strategie, která spočívá v posunu k výrobě lihovin. Největší americký pivovar se totiž delší dobu potýká s poklesem tržeb v hlavní divizi, a proto hledá další možnosti růstu. Anheuser-Busch si už v září založil dceřinou společnost Long Tail Libations a nyní začíná zkoušet nový produkt s názvem Jekyll & Hyde. Ten se skládá ze dvou likérů v oddělených lahvích, které se před konzumací nalijí do jedné sklenice. Nápoj se ale zatím dá koupit jen ve čtyřech amerických městech. Nový produkt je určen pro věkovou kategorii 21 až 27 let, odborníci jsou vůči němu ale spíše skeptičtí. Jeden z konzultantů řekl, že v odvětví lihovin je těžké se prosadit, protože zavedené značky si trh hlídají a vynakládají obrovské částky na propagaci, podotýká agentura Reuters. V lahvi označené jako Jekyll je sladký, jasně červený nápoj s chutí lesního ovoce. Naopak láhev Hyde obsahuje tmavou tekutinu z bylin, která, když se nalije do složky Jekyll, zůstává plavat na povrchu.
Nápoje by se měly pít dohromady, ale podle Anheuseru lze pít i každou jeho část samostatně. Příliš spokojeni zřejmě nejsou ani investoři, podle nichž přichází krok pivovaru příliš pozdě. Navíc prý jde jen o nepatrný krůček. Pokles tržeb registrují i další pivovary, které doplácejí na změnu priorit mezi spotřebiteli. Mnoho lidí se v poslední době odklání od piva a přechází ke koktejlům a vínu. "Mám pocit, že je to specialita. Samotný produkt, než ho ochutnáte, vypadá poněkud záhadně," prohlásil ředitel společnosti Siegel & Gale Alan Siegel, který zkoumá trh nápojů. "Kategorie lihovin už je přeplněná, je velmi těžké se zde prosadit," podotkl. Produkt Jekyll & Hyde je zatím zkušebně k dostání zhruba ve 40 obchodech v Orlandu, Las Vegas, Denveru a v Columbii ve státě Missouri. Anheuser začal s marketinkem 1. listopadu. Pivovar Anheuser-Busch vede vleklý spor s českým Budějovickým Budvarem. Obě firmy se už od roku 1906 přou o název Budweiser a další ochranné známky a po celém světě spolu stále vedou asi 40 známkoprávních sporů. Anheuser-Busch si před lety zvolil název Budweiser, protože byl známý v Německu, odkud rodina Buschových přišla do Ameriky a začala tam vařit pivo.

Tweet



