Trendy na potravinářském trhu
07.12.2005 | AgroWebClub
Novinky a trendy jsou jedním z hlavních důvodů, proč lidé navštěvují odborné veletrhy. Na Mezinárodních potravinářských veletrzích SALIMA 2006 to návštěvníci budou mít snadné. S novinkami v klíčové oblasti současného potravinářského trhu se mohou seznámit na jediném místě - na premiérové soutěžní přehlídce trendových potravinářských výrobků se zaměřením na zdravý životní styl TRENDY 2006.
Mezinárodní potravinářské veletrhy SALIMA 2006 se na brněnské výstaviště vracejí po dvou letech jako největší prezentace potravinářského a nápojového průmyslu i navazujících oborů v nových členských zemích Evropské unie. Zájem vystavovatelů je stejně vysoký jako při minulém ročníku v roce 2004, kdy se v Brně představilo 1162 firem ze 41 zemí na čisté výstavní ploše 26 174 m2. Jejich expozice si prohlédlo 41 406 návštěvníků z 53 zemí, mezi nimi 68,2 % odborníků. SALIMA 2006 naváže na tradici pestrých přehlídek chutí ze všech koutů světa. Čtyři měsíce před zahájením jsou potvrzeny oficiální účasti Polska, Srí Lanky, Číny, Thajska, Belgie – Vlámska, Francie, Rakouska a Slovenska, další oficiální expozice připravují mimo jiné Portugalsko, Španělsko a Rusko. Oficiální účasti připravují vystavovatelé také na veletrhu VINEX z Rakouska, Portugalska, Španělska, Francie a Slovenska. Kolektivní expozice českých výrobců budou zaštiťovat Ministerstvo zemědělství ČR, Potravinářská komora ČR a Státní zemědělský intervenční fond. Díky vysoké koncentraci výrobních, distribučních i obchodních společností a přítomnosti „decision makers“ z oboru je SALIMA ideálním místem pro navázání nových obchodních vztahů na trzích střední a východní Evropy. O úspěšnosti veletržního konceptu svědčí účast firem, které v Brně dosud nevystavovaly, jako například německá pobočka holandské skupiny Vion - světové dvojky na trhu s masem, společnost Agropol Food - součást
Divize zpracování drůbeže holdingu Agropol Group - jejíž výrobní zázemí je tvořeno dalšími samostatnými drůbežářskými společnostmi (Moravskoslezské drůbežářské závody PROMT, a. s., Intergal Vrchovina, a. s., Jihočeská drůbež, a. s., Vodňany a Jihočeská drůbež Mirovice, a. s.). Zároveň roste zájem malých a středních firem z okolních zemí, především pak z Německa, Slovenska, Rakouska a Švýcarska. Mezinárodní potravinářské veletrhy SALIMA 2006 jsou tvořeny čtveřicí specializovaných projektů, které společně pokrývají celý komplex potravinářského průmyslu, obchodu a gastronomie. Jubilejní 25. mezinárodní potravinářský veletrh SALIMA - vlajková loď veletržního komplexu s hlavními oborovými skupinami potraviny, hotové a mražené pokrmy, nápoje (alko- i nealkoholické, káva, čaj), potravinářské stroje a technologie, obalové prostředky a technologie. 3. mezinárodní veletrh mlynářství, pekařství a cukrářství MBK představí novinky v technologiích i finálních produktech. O stánky tohoto exportně velmi perspektivního oboru se na minulém ročníku zajímala více než polovina všech návštěvníků. Prezentovat se zde budou především mlýnské obilné, pekařské a cukrářské výrobky, přísady, stroje a zařízení pro mlýny, pekárny a cukrářskou výrobu.
22. mezinárodní veletrh technologií a zařízení pro obchod, hotely a veřejné stravování INTECO ukáže nové obchodní příležitosti na rychle rostoucím gastronomickém trhu (po vstupu ČR do EU meziroční nárůst téměř o 7 %). Do podoby veletrhu se promítne rozvoj rychlého stravování a sílící trendy ve zvyšování kvality přípravy a úrovně stolování. K hlavním oborovým skupinám patří zařízení a vybavení do malo- a velkoobchodů, hotelů a restaurací, klimatizační a zabezpečovací technika, prostředky pro úklid a údržbu. 12. mezinárodní vinařský veletrh VINEX se stane konkurenčním kolbištěm tuzemských a zahraničních producentů vín. Při současném růstu spotřeby (o 7 % ročně) i zvyšování kultury pití vína, které bude na českém trhu pokračovat také v příštích letech, se v Brně očekává široká nabídka vín z celého světa. Expozice tohoto atraktivního veletrhu si na minulém ročníku nenechalo ujít téměř 70 % z celkového počtu návštěvníků. Hlavními prezentovanými obory jsou sadbový materiál, vína hroznová, stroje a zařízení k výsadbě a pěstování vinic, pro zpracování hroznů a manipulaci s vínem, přístroje a zařízení pro hodnocení vín. O projekt TRENDY je velký zájem Nezávisle na účasti na Mezinárodních potravinářských veletrzích se výrobci a distributoři potravin mohou zapojit do prvního ročníku projektu TRENDY. Jeho zaměření na prezentaci nejnovějších produktů zdravého životního stylu, nových směrů ve výrobě potravin a nápojů a moderních trendů ve stravování vychází z analýz vývoje spotřebitelských preferencí. Výzkumy potvrzují, že spotřeba potravin u české populace prošla v posledním desetiletí výraznou proměnou. Stravovací návyky se změnily z hlediska objemu i struktury, zvýšil se důraz na optimální výživové hodnoty potravin, stoupla poptávka po nízkokalorických potravinách, výrobcích racionální výživy i produktech ekologického zemědělství. Rychle roste také zájem o funkční, tj. rychle upravitelné a nutričně bohaté potraviny, výrobky rychlého občerstvení (convenience food), čerstvá a chlazená jídla, mražené výrobky a polotovary s vysokým stupněm předzpracování.
Cílem nového projektu TRENDY je koncentrovat novinky a trendové potraviny na jediném místě, představit je širší odborné veřejnosti, umožnit konfrontaci s konkurencí a v neposlední řadě podpořit kvalitní české produkty pro moderní životní styl. Produkty budou prezentovány v pavilonu D v osvětlených vitrínách a opatřeny podrobným popisem včetně případného umístění stánku jejich vystavovatele. Připravuje se také speciální katalog TRENDY 2006. O atraktivní projekt je velký zájem. Čtyři měsíce před zahájením je přihlášeno téměř čtyřicet firem, mezi nimi například společnosti AGROTRADE, OLMA, UNIMILLS, PENAM, VÁHALA, PROVIO a další přední tuzemští výrobci potravin. Pro větší přehlednost je projekt rozdělen do šesti soutěžních kategorií. „Go Future!“ představí vize a potraviny budoucnosti, „Go Trends!“ je o výrobcích moderního stravování pro aktivní život, „Go Nature!“ se soustředí na vlastní zdravou výživu, milovníky kulinářské exotiky potěší kategorie „Go Travel!“ – napříč kontinenty – se specialitami mezinárodní kuchyně, na problematiku stravování dětí a mládeže se zaměří „“Go Kids!“ a poslední kategorie „Go Special!“ bude věnována dietním a speciálním potravinám. Součástí projektu bude rovněž anketa pro odborné návštěvníky a degustace výrobků. TRENDY se netýkají pouze vlastních potravin, ale také obalů, do kterých jsou baleny. Ve spolupráci s obalovým institutem SYBA se uskuteční 4. Evropská konference o novinkách a trendech v obalových materiálech, zaměřená na trendy v balení piva. Partnerem nového projektu je Potravinářská komora ČR. Doprovodný program evropského střihu Důležitou součástí Mezinárodních potravinářských veletrhů bude odborný doprovodný program zaměřený na aktuální problematiku prezentovaných oborů. Nosnou událostí bude mezinárodní konference „Bezpečné potraviny na společném trhu Evropské unie“, která očekává řadu VIP hostů z tuzemska i zahraničí. Projekt TRENDY 2006 budou provázet aktivity Platformy komisaře EU – Strava, fyzická aktivita a zdraví za přítomnosti VIP osobností. V průběhu celého konání projektu bude pod záštitou partnerů a podporujících organizací probíhat program doprovodných seminářů, konzultací a workshopů. Chybět nebudou ani tradiční soutěže. Nejlepší exponáty veletrhu získají prestižní ocenění Zlatá SALIMA 2006, u příležitosti vinařského veletrhu se uskuteční soutěžní přehlídka vín GRAND PRIX VINEX 2006 a nejlepší studenti oborů kuchař, číšník a cukrář se utkají v tradiční soutěži GASTROJUNIOR BRNO 2006 – NOWACO CUP. Vystavovatelé se poprvé mohou zapojit do celoroční soutěže AURA – Efektivní veletržní účast, ve které odborná porota posuzuje kvalitu marketingového záměru a jeho naplnění v rámci účasti na veletrhu.

Tweet



