Markety špatně označují maso

Už od konce listopadu kontrolují členové agrární komory (AK) a dobrovolníci chování obchodních řetězců k českým zákazníkům. AK nyní zveřejnila dílčí výsledky inspekčních návštěv supermarketů v celé republice, mezi hříšníky se objevily také obchody z Olomoucka. Nedostatečné značení potravinářských výrobků, klamání zákazníka a složité hledání výrobce na obalech zboží - to jsou podle výsledků kontrol agrární komory nejčastější prohřešky velkých nákupních center a supermarketů v olomouckém regionu. "Kontrolní akce probíhaly od 18. listopadu až do poloviny prosince v celé České republice. Zjistili jsme přes osm stovek různých nedostatků, většina se týkala supermarketů. Nejvíc nedostatků jsme našli v diskontních prodejnách Lidl, Plus a Kaufland. Nejméně problémů bylo v Delvitě, Bille, Intersparu a Globusu,"informoval tajemník agrární komory ČR Jan Záhorka.

Podle něj se v českých a moravských obchodních řetězcích stále prodává zboží, které neodpovídá našim normám a předpisům. "Zákazník často nemá možnost dohledat výrobce a je klamán nedostatečným značením potravinářských produktů. Podobnou zkušenost udělali naši dobrovolní kontroloři i v Olomouci, kde kontrolovali čtyři prodejny nabízející hovězí maso. Ve třech případech nebyly informace kompletní,"dodal Záhorka. Spotřebitel by se podle něj měl z balíčku s hovězím masem dozvědět jeho druh, stáří kusu, chov, stáj, zemi původu a jatka, která ho zpracovala. Agrární komora zjistila, že někteří obchodníci prodávají maso z krávy a na obalech záměrně uvádějí, že se jedná o mladého býka. "Na této záměně vydělají v průměru 60 korun. Zákazníci by si měli na značení hovězího dávat pozor,"doporučila Eugenie Línková z pražské agrární komory. Výsledky průzkumů trhu komora předloží ministru obchodu a průmyslu a ministru zemědělství.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info