Made in Europe znamená vysokou kvalitu

Vysoká kvalita masa a masných výrobků vyvážených z Německa.

Označení „Made in Europe“ znamená příslib vysoké kvality evropských výrobců, jak chovatelů, strojařů, či producentů masných výrobků. Výrobci masa a masných výrobků patří v Německu vedle výrobců potravinářských strojů a obalových zařízení k odvětvím, jejichž výrobky se nejvíce prodávají.Německý vývoz má ve světovém obchodu skvělou reputaci. Hlavním kritériem pro vytvoření pozitivního dojmu je vysoký standard výrobků, funkčnost a spolehlivost výrobních podniků. Tradičně největšími vývozci jsou strojírenské firmy, automobilky a představitelé chemického průmyslu. Producenti masa a masných výrobků patří mezi „velké hráče“ německého zemědělského průmyslu.Mezi potravinářskými vývozci tvoří maso a masné výrobky 11 %, mléko a mléčné výrobky 9 %, pekárenské výrobky 8 %, obiloviny 3 %, rostlinné tuky a oleje 3 % a cukr 3 % z celkového vývozu Německa.

Pozitivní rozvoj německého masného vývozu

V období mezi léty 2001-2004 došlo k nárůstu vývozu masa a masných výrobků o 20 %. Během prvních osmi měsíců roku 2005 vzrostl objem vývozu o 12 % proti stejnému období v roce 2004. 76 % bylo vyvezeno do států Evropské unie, 17 % do nečlenských zemí Evropské unie a 6 % do Asie. Nejdůležitějším dovozcem německého masa byla v roce 2004 Itálie, následována Nizozemskem a Francií. Struktura vývozu do členských zemí je tato:38 % chlazené a mražené vepřové24 % chlazené a mražené hovězí12 % párky, polotovary a konzervy z hovězího a vepřového masa10 % hovězí a vepřové vedlejší produkty16 % další maso a polotovary

Vývoz hovězího klesá

Během posledních deseti let se v Německu ustálilo snížení chovu hovězího dobytka. Díky zemědělské kontrole nastal prudký pokles stavu po roce 2001. Za prvních osm měsíců roku 2005 poklesl objem vývozu hovězího masa v porovnání ze stejným obdobím předchozího roku. To odpovídá snižování stavu dobytka a celkovým změnám v rámci zemědělství.

Vývoz vepřového stoupá

Během posledních deseti let se celkové množství dováženého vepřového do Německa ustálilo na konstantní hodnotě. Vedle toho Německo ze své produkce vyváží maso i řadu masných výrobků i vedlejších produktů. Předními dovozci jsou země evropské patnáctky a další evropské země, např. Rusko. Od roku 2001 do roku 2004 vzrostl objem vývozu o 47 %. V období prvních šesti měsíců roku 2005 vzrostl objem vývozu (chlazeného a mraženého vepřového a vedlejších produktů) do nových členských zemí Evropské unie. Nejdůležitějšími dovozci čerstvého masa jsou Maďarsko, Česká republika a Polsko. V dovozu vedlejších produktů je toto pořadí Maďarsko, Polsko a Česká republika. Export do ostatních zemí Evropy, z nichž nejdůležitějším dovozcem mraženého masa je Rumunsko a vedlejších produktů Rusko, vzrostl o 31 %.

Dynamický rozvoj produkce vepřového masa

Pro německé potravináře skýtá otevření nových trhů ve východní Evropě, v Asii, ale také v Africe značné možnosti. To samozřejmě vyžaduje splnění nutných organizačních, administrativních a veterinárních podmínek. Spolu s růstem výroby vepřového masa se očekává i pozitivní vývoj v budoucnosti. Nové země EU, zvláště Polsko, Maďarsko a Česká republika, mají slibné trhy pro německé vepřové i živá prasata.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info