Potraviny se značkou KLASA mají úspěch i za hranicemi

Potraviny se značkou KLASA získávají oblibu nejen na českém trhu. Podle průzkumu Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF), který značku KLASA spravuje, vyváží 57% držitelů značky KLASA svou produkci do zahraničí.

Mezi držiteli značky KLASA, jejichž potraviny si našly místo i na zahraničním trhu, převažují zejména velké firmy nad 250 zaměstnanců s obratem nad 50 milionů euro ročně. Výrobci kvalitních tuzemských potravin se značkou KLASA přitom vyvážejí své potraviny více než firmy, které pro své potraviny značku KLASA nezískaly - do zahraničí vyváží své výrobky přibližně jen třetina z nich.

Výrobci potravin s národní značkou kvality KLASA se také více než výrobci, kteří pro své potraviny značku KLASA nemají, cítí být ohroženi zahraničními potravinovými výrobky. Více než polovina držitelů značky KLASA vidí v zahraniční produkci vážnou konkurenci. „ Firmy cítí konkurenci zahraničních výrobků i na našem trhu. Patrné je to především v nabídce obchodních řetězců, které preferují spíše levné zahraniční potraviny. Nízká cena však neznamená kvalitu a právě to se snažíme vysvětlit v naší kampani na podporu značky KLASA,“ vysvětluje Jitka Rambousková pověřená řízením Samostatného oddělení pro marketing SZIF.

Držitelé značky KLASA si uvědomují některé nedostatky českých potravinářských výrobků. Je to především již zmiňovaná cena výrobků, ale také nezajímavý design obalů výrobků, nedostatečná reklama nebo špatný marketing. Lepšímu obchodnímu uplatnění českých výrobků ve srovnání se zahraničními výrobky brání podle 9% respondentů velké obchodní řetězce.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info