Počet hypermarketů v Česku vzrostl na 215

V České republice na začátku letošního roku fungovalo 215 hypermarketů. Jejich počet se tak loni podle údajů společností Incoma Research a GfK Praha zvýšil o 12 procent.

Nejvíce hypermarketů je v Moravskoslezském kraji a v Praze, naopak nejmenší podíl na celkové ploše hypermarketů má Liberecký kraj. Hypermarkety se v Česku těší největší oblibě zákazníků.

František Diviš ze společnosti Incoma Research dnes řekl, že celková prodejní plocha hypermarketů na začátku letošního roku v Česku činila 1,06 milionu metrů čtverečních. "V přepočtu na obyvatele je to více než ve kterékoli jiné zemi střední a východní Evropy," upozornil Diviš. Podle něj bude expanze hypermarketů v Česku pokračovat.

Největší podíl na celkové ploše hypermarketů na začátku letošního roku zaujímal Moravskoslezský kraj. Připadalo na něj 15,7 procenta prodejní plochy těchto velkoprodejen. Druhá příčka patřila Praze (14,3 procenta) a třetí Ústeckému kraji (10,5 procenta). Naopak nejmenší podíl na celkové prodejní ploše hypermarketů zaujímal Liberecký kraj (2,8 procenta) a kraj Vysočina (tři procenta).

Na českém trhu po loňském odchodu obchodního řetězce Carrefour, jehož 11 tuzemských hypermarketů koupilo konkurenční Tesco, operuje již pouze pět hypermarketových řetězců - Tesco, Kaufland, Hypernova, Globus a Interspar. "Nejvíce prodejen provozuje Kaufland - 78. Kaufland je současně také hlavním nákupním místem šestiny českých domácností," uvedl Diviš.

Hypermarkety v Česku již delší dobu vedou tvrdou cenovou válku s diskontními prodejnami. Hypermarketové řetězce totiž své obchody otevírají ve stále menších městech a dostávají se tak do přímého střetu s obchody Lidl, Penny Market či Plus. Kvůli tvrdé konkurenci a cenovému souboji již z Česka od roku 2005 odešly obchodní řetězce Julius Meinl, Carrefour a Edeka. Stejný krok plánují i majitelé supermarketů Delvita.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info